שישה ימים לבחירות, איילת שקד טוענת כי היא לא פורשת ותרוץ עם סיעת הבית היהודי עד הסוף. אחרי מסיבת העיתונאים אמש היא שבה ומבהירה הבוקר: "אנחנו רצים עד הסוף. יש התחזקות גדולה מבחינתנו. בסקר מאתמול היינו על 2.2%. כשהתחילו השמועות פתאום הרבה אנשים הבינו שאין להם למי להצביע. קיבלתי אלפי הודעות מאנשים שאומרים, 'אנחנו לא הולכים לקלפי'. בסוף יש ציבור גדול, אנחנו נדע עד כמה הוא גדול".

"אנחנו במומנטום חיובי. יש הרבה מאוד אנשים שאומרים לעצמם: אנחנו אנשי ימין אבל לא יכולים להצביע לסמוטריץ' ובן גביר כי אנחנו לא מזדהים עם הדרך שלהם, ובוודאי לא נצביע לנתניהו. האופציה שלהם זה הבית היהודי. צריך להבין: לנתניהו אין היום 61. יש לו 59 מנדטים. הבית היהודי זה הפתרון להקמת ממשלת ימין, לא הבעיה. כדי להקים ממשלה, ההצבעה האסטרטגית הנכונה של הימין זה הבית היהודי".

לדברי שרת הפנים, היא זוכה לתמיכה משותפה לשעבר, נפתלי בנט: "אני יודעת שבנט מצביע לי. לא ביקשתי ממנו תמיכה פומבית. ברגע שהוא החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים, הוא ביקש להישאר מחוץ למערכת הבחירות הזאת. אם אתה רוצה תשאל אותו למי הוא מצביע, אבל ספק אם הוא יענה לך".

אנשים שואלים, לאיזו איילת שקד להאמין? לזו שאמרה שנתניהו סיים את תפקידו ההיסטורי, או שאומרת כעת שתמליך את נתניהו?
"אני מאוד עקבית. תמיד פעלתי להקמת ממשלות ימין, גם לאחר מערכת הבחירות הזאת. דרעי בלשון עדינה לא אמר דברים נכונים. אחרי מערכת הבחירות הזאת נתניהו רצה להקים ממשלה עם מנסור עבאס, ממשלת 59. מה שסמוטריץ' אמר בהקלטות זה נכון, זו הייתה התוכנית. לא הייתה ממשלה אחרת".

אמרת בתחילת הקמפיין שלא תהיי האצבע ה-61 של נתניהו, שתלכי לאחדות.
"אמרנו שצריך ממשלת אחדות ואני עומדת מאחורי זה, אני כל הזמן אומרת שממשלה רחבה זה הדבר הנכון. גם דרעי אמר שעדיף שגנץ ייכנס ושתהיה ממשלה רחבה ויציבה יותר לארבע שנים. חלקים יותר רחבים מהעם ירגישו חברים בה. אבל, לא נלך שוב לבחירות. נקים ממשלת ימין. הבית היהודי זה ימין אחראי, ממלכתי, לא אחד שעובד אצל נתניהו. לא ניתן לו את החוק הצרפתי או כל הדברים המשוגעים האלה".

את מתנגדת לתוכנית סמוטריץ' לרפורמה במערכת המשפט?
"לבטל את מרמה והפרת אמונים? זאת תוכנית גרועה ולא ישימה. מה שצריך לעשות במרמה והפרת אמונים זה לדייק את העבירה. העבירה הזאת זו עבירת סל גדולה ורחבה שאף אחד לא יודע מה היא אומרת. צריך להגדיר אותה, בלי קשר למשפט נתניהו".

אמרת שזו הייתה טעות להקים את הממשלה הזאת, אבל את לא מתפטרת ממנה.
"אני שרת פנים בממשלה שקמה ויש לי מחויבות לשמור על ערכי הימין בממשלה הזאת. אמרתי שהפרת ההבטחה הייתה טעות, אבל כרגע אני שומרת על ערכי הימין ורואים את זה כל הזמן. שיחררתי לא מזמן תוכניות בנייה בירושלים שהיו עצורות הרבה זמן, היה עליי לחץ כבד של הממשל האמריקאי ובכל זאת שיחררתי אותן. עצרתי את המינוי של יוסי ביילין, אני שומרת על מדיניות הגירה אחראית ומאוזנת מאוד בתקופות לא פשוטות. אין לי כוונה להפקיר את התפקיד הזה. אחרי שתקום ממשלה אעביר את המשרד לשר שיבוא אחריי בצורה מסודרת".

דיברת על מסע הציד שאת עוברת. עד כמה זה קשה?
"זה מסע קשה, לא פשוט, אבל אני מאמינה בדרך ובמפלגה. הבית היהודי זו יהדות מקרבת, מאחדת, זה קול חשוב. ראיתי מה קרה כשאנשים חשבו שאנחנו לא רצים, הם הרגישו שלוקחים להם את הזכות לבחור. אני אומרת: צאו, תבחרו, הקול שלנו הוא קול חשוב. ממשלה בלי הבית היהודי זו ממשלה חסרה".

דיברת עם נתניהו? ניסית להרים לו טלפון?
"לא. נתניהו יודע את הטלפון שלי, אם הוא היה רוצה הוא היה מתקשר. כנראה שהוא לא רוצה. נתניהו ראש הגוש, הוא מקבל את ההחלטות ובסוף האחריות תהיה עליו. יש לו 59 מנדטים והוא בונה על קולות הערבים. כל האסטרטגיה שלו מבוססת על זה שאחת המפלגות הערביות תיפול מתחת לאחוז החסימה ואז תהיה לו ממשלה. אני אומרת לגוש הימין: אל תסתמכו על הערבים, תעזרו לבית היהודי, נעבור בגדול ותהיה ממשלה יציבה של 62".

יש לך את הפחד שתמצאי את עצמך מחוץ למערכת הפוליטית?
"זה מסע ארוך וקשה, מסע לא ודאי, אבל אני הולכת עם האמת שלי. אני מבינה את ההשלכות של היום שאחרי. לא נולדתי בפוליטיקה ומקווה שגם לא אמות בפוליטיקה. אפשר לעשות דברים גם מחוץ למערכת הפוליטית, אבל אני עם הפנים קדימה. יש לי עוד הרבה דברים לתרום למדינת ישראל ומקווה מאוד שנעבור. אם אנחנו עוברים, יש ממשלה ודאית".