ישראל מתחסנת: במסגרת יום השידורים לעידוד ההתחסנות, ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר הבוקר (שני) בבית משפחת טאוב שבמודיעין ואסף את נועה בת התשע, תלמידת כיתה ד' שטרם התחסנה נגד הקורונה, למתחם החיסונים של קופת חולים מכבי בעיר.

ראש הממשלה נשא דברים ואמר, "נועה היא גיבורה, היא קצת פוחדת וזה בסדר - יש הרבה ילדים שפוחדים, גם הבן שלי דוד פחד, אבל עוד כמה שניות זה יעבור. חשוב נורא שכולם יתחסנו ונועה הסכימה יחד עם אמא ואחותה לבוא ולעזור לשכנע אחרים".

"אנחנו נתחסן, ילדים יתחסנו, אנשים זקנים כבר מתחסנים - מעל רבע מיליון מבוגרים התחסנו, וביחד אנחנו נעבור את זה. זאת תקופה לא קלה לאף אחד, אבל נעבור את זה ביחד. אני מאוד אופטימי בעניין".

באשר להנחיות שמשתנות מדי יום והבלבול שנרשם בקרב הציבור אמר בנט, "אני מבין את הקושי, גם לי יש ארבעה ילדים בבתי ספר וזה לא קל. יש את האנטיגנים, הבדיקות והבידודים. חזרתי משבוע בידוד עם המשפחה שלי, אני מבין את התסכול. האומיקרון שוטף את כל העולם בהיקפים שלא ראינו. בארצות הברית יש מיליון מאומתים חדשים ביום, זה לא פוסח על ישראל. הבשורה הטובה זה שבישראל נערכנו כראוי, בעיקר כדי להגן על האנשים הכי פגיעים".

"רק בישראל יש חיסון רביעי למבוגרים iהיקף תרופות לזקנים' כדי שאם חלילה יידבקו נוכל לטפל בהם. במסגרת 'מגן אבות' אנחנו שומרים על כל בתי האבות ובתי החולים הגריאטריים בצורה  מעוררת גאווה. אנחנו שומרים על פגיעים. לגבי שאר הציבור, אני מאוד מבין את הקושי של הורים. שמענו שיש קושי בעלויות של האנטיגן, לכן נתתי הנחייה שכבר מבוצעת שכל תלמיד בישראל, מגן חובה ועד י"ב, יקבל שלוש בדיקות בחינם כבר השבוע".

ראש הממשלה בנט ונועה טאוב (צילום: חדשות הבוקר, קשת12)
ראש הממשלה בנט ונועה טאוב | צילום: חדשות הבוקר, קשת12

"אף מדינה לא יכולה לעמוד בהיקף ההידבקות. אנחנו מבינים שהרבה אנשים יידבקו, מה שחשוב לנו זה שהגל הזה יחלוף ויותיר אחריו כמה שפחות אנשים חולים קשים. יש רק שלושה דברים לזכור: לעטות מסכה, להתחסן ולא יקרה שום דבר אם בשבועיים-שלושה-ארבעה הקרובים אנשים פגיעים קצת יורידו פרופיל, פחות לצאת למקומות צפופים".

קשת 12 מובילה יום שידורים מיוחד לעידוד ההתחסנות בשיתוף משרד הבריאות, מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה, מד"א ובית החולים שניידר. לאורך היום נלווה בתוכניות השונות את מתחם החיסונים הייעודי שהוקם בספארי ברמת גן, כשמי שיגיעו להתחסן במקום יקבלו כרטיס כניסה לספארי. בנוסף, מתחסנים שיעלו לסטורי תמונה שלהם ויתייגו את קשת 12 יוכלו לזכות בכרטיסים למגוון אטרקציות.