בפעם השלישית בתוך פחות משנה, ישראל הולכת לבחירות, שייערכו ב-2 במרץ, כך אישרו חברי הכנסת הלילה (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית. אחרי שעות ארוכות של דיונים שנמשכו אל תוך הלילה, הצעת החוק אושרה ברוב של 94 תומכים וללא מתנגדים.

שרת התרבות מירי רגב קראה לציבור לייצר בבחירות הקרובות הכרעה ברורה בין שתי המפלגות הגדולות וטענה כי ליברמן כבר אינו חלק מהמשחק. "הפעם הציבור צריך להכריע בין ימין לשמאל. ליברמן הוא לא פקטור יותר, עובדה שעם השמונה מנדטים שלו הוא לא הצליח לעשות כלום. יש לו אובססיה לקחת את מדינת ישראל לעוד ועוד בחירות, מי שיצביע לליברמן זה אומר שאנחנו הולכים לבחירות רביעיות".

רגב האשימה את כחול לבן בהידרדרות לבחירות השלישיות. "כחול לבן כפו על מדינת ישראל בחירות שלישיות. הלכנו לקראת כל מהלך אפשרי כדי למנוע בחירות. אמרנו כן למתווה הנשיא למרות שראש הממשלה לא צריך לצאת לנבצרות, אמרנו כן לבחירה הישירה, אמרנו כן לחצי שנה. מה עוד? בכחול לבן לא רצו אחדות, הם לא באמת רוצים לשבת איתנו. מי שקובע מה קורה בכחול לבן זה רק אדם אחד, קוראים לו לפיד".

מה את חושבת על ההתבטאות המפתיעה של דוד ביטן במהדורה המרכזית אמש, שזהו הצ'אנס האחרון של בנימין נתניהו להרכיב ממשלה?
"זה לא הצ'אנס האחרון של נתניהו. אני סומכת על נתניהו, הוא המנהיג שלנו והוא נבחר על ידי מצביעי הליכוד. אני מקווה שנביא 61 ואנחנו יכולים לעשות את זה, הציבור צריך לצאת מהאדישות שלו ולבוא להצביע".

חבר הכנסת מאיר כהן מכחול לבן, התייחס לדבריה של רגב וטען שנתניהו לא היה רציני בהצעותיו להקמת ממשלת אחדות. "אני כל כך כועס כשאני שומע את רגב מדברת על טובת המדינה, כי מי שנמצא בחדרי חדרים ומטייל במסדרונות הכנסת, יודע שלא היה שום דבר שקשור במדינה", אמר כהן, "בחודשים האחרונים היינו עדים למופע תעתועים של ספינים, כשהכל בעצם נסוב סביב דבר אחד, בנימין נתניהו. המשפט שלו, החסינות שלו, היועצים המשפטיים שלו, הכל חוץ מהמדינה".

בליכוד טוענים שהם הלכו לקראתכם במשא ומתן אבל אתם סירבתם לכל הצעה.
"נתניהו היה צריך לבוא ולהגיד, 'אני מוותר על החסינות, בואו ניכנס לחדר ונצא עם ממשלת אחדות'. היו רגעים שניסינו להיאחז באמירה שיש בה אמת ורצינות מצד ביבי נתניהו, אבל באותה נשימה שהוא אמר שהוא מוכן לחצי שנה, הוא אמר גם שהוא יחזור אחרי שנה וחצי לתפקיד ראש הממשלה גם אם הוא עדיין מנהל את משפטו".

מה ישתנה בדיוק אחרי הבחירות השלישיות? נמצא את עצמנו באותו פלונטר בדיוק.
"אני מקווה שלא. זו מציאות קשה, הייתי מעדיף הבוקר להיות בממשלת אחדות, אני אומר זאת מעומק ליבי. אנחנו נשתדל מאוד שלא להיגרר לקללות ולהשמצות במערכת הבחירות הזאת, מספיק לנו עם השיסוי והפילוג. אני יודע מה מתכננים ואני מאוד מקווה שנצא מזה בשלום. אני קורא להשתדל שמערכת הבחירות לא תהיה אלימה".