התיעוד הקשה מגן הילדים בנהריה נחשף: שכן שגר בסמוך לגן, שמע צעקות ותיעד במצלמה את שראה. בתיעוד שהתפרסם לראשונה ב"חדשות הבוקר", נראית הגננת חדוה צוקרם כשהיא דוחפת החוצה מהגן ילד בן חמש, צועקת עליו שאינה מעוניינת בו בגן ושגם הילדים האחרים לא רוצים אותו. צוקרם נשמעת אוספת את ילדי הגן ושואלת אותם: "ילדים, אתם אוהבים אותו?", הילדים עונים במקהלה שלא והגננת אומרת לילד: "הם לא רוצים אותך בגן". בעקבות התיעוד, הוגש כתב אישום כנגד צוקרם והיא הורשעה בתקיפת קטין.

אביו של הילד שהותקף והושפל על ידי הגננת, סיפר מה קרה כשבנו חזר הביתה מהגן באותו היום: "ברגע שהוא הגיע הביתה הוא אמר שזה היום הכי קשה שהיה לו בחיים. לשמוע ילד בן חמש אומר דבר כזה, זה לא פשוט. עצוב לי שלא הייתי שמה לעזור לו. זה אירוע מאוד קשה לאבא, לדעת שהבן שלך חווה התעללות לא פשוטה בגן ולא היית שם לעזור לו".

הצלחת לדובב אותו, להבין מה בדיוק קרה שם?
"הוא לא סיפר. אחרי שראיתי את הסרטון ניסיתי לדובב אותו קצת, לכוון אותו, אבל הוא עד היום מדחיק את הסיפור הזה. חודש ימים הוא היה עם אותה הגננת, אחרי זה ניסינו לחשוב על כל מיני התנהגויות שהיו לו בחודש הזה, והיו דברים, אז הבנו שזה כנראה כתוצאה מהתנהגות כזאת או אחרת של אותה גננת".

דיברת עם השכן?
"שלחתי לו הודעה והודיתי לו. הוא המלאך שלנו. זאת ההזדמנות להגיד לכל אזרח במדינת ישראל, לגלות אזרחות טובה. אם זה לא השכן, לא יודע איפה זה היה נגמר".

הפרשנית לענייני משטרה עדי מאירי סיפרה שעד לפרסום הסרטון, הורי שאר ילדי הגן היו בכלל בצד של הגננת: "הם כעסו על המשפחה, ממש עשו למשפחה סוג של חרם. 'אנחנו לא מאמינים לכם'. זה ילד בן חמש שעובר כאן התעללות פסיכולוגית ונפשית נוראית. הגננת לא הורשעה בהתעללות, שזה תמוה לכשעצמו, אלא רק בתקיפה, אבל יש כאן מעשה שחוזר על עצמו ארבע-חמש פעמים. היא זורקת אותו מהגן, הוא מתחנן אליה לחזור כשהוא בוכה והיא עושה שיימינג עם כל הילדים. גם הילדים עצמם עברו פה התעללות וחוויה קשה, האישה שאחראית עליהם דחקה אותם לשתף פעולה עם משהו שאני לא בטוחה שהם היו רוצים לעשות אותו".

עורכת הדין יפעת שי יוספזון, שמייצגת את הורי הילד, הוסיפה: "חשוב שיהיה שינוי במתכונת של חקיקה. יש לפעול באופן נחרץ לחקיקת חוק ספציפי, סעיף ספציפי, שיעסוק בהתעללות בילדים ובענישת מינימום חובה. למרות ההתעקשות שלנו, הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הגננת בגין תקיפה של קטין חסר ישע או בגין תקיפה סתם ולא בגין התעללות. במקרה הזה, היא תקבל מאסר על תנאי במקרה הטוב".