בימים הקרובים יכריע ראש הממשלה נפתלי בנט האם הוא רץ גם בבחירות הקרובות או לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים. "עוד לא החלטתי לגבי פרישה", אמר בסוף השבוע, "אשאל את עצמי בימים הקרובים האם זה טוב למדינה, אם זה חיוני, אם יש לי תפקיד. אם התשובה היא כן, אז כן. אם לא, אז לא קרה כלום".

בנט נפגש אתמול עם מתן כהנא ואיילת שקד ודן איתם באשר לעתיד מפלגת ימינה בבחירות. לפי שעה בנט לא מסר את החלטתו וגם לא הצהיר מי מבין השניים ימונה לתפקיד יושב ראש המפלגה במידה ויפרוש.

סטלה ויינשטיין, מנכ"לית ימינה, אמרה הבוקר על דילמת בנט: "כמו כל הציבור בישראל, גם אני מחכה שיקבל את החלטתו. צריך לאפשר לו לקבל את ההחלטה הזאת עצמאית, לבד, ולכבד כל החלטה שתהיה. אחרי השנה שעברנו כולנו כמפלגת ימינה, אבין ברמה האישית אם יהיה לו את הרצון לקום ולעזוב".

גם אם יישאר, בנט לא שווה יותר מארבעה מנדטים.
"סקרים ארבעה חודשים לפני בחירות כל כך רחוקים מהמציאות. זה כמו שנתחיל לזרוק סתם מספרים לאוויר. במידה והוא ירצה, אני בטוחה שיהיה לזה קהל יעד שראה איך הוא קפץ על הרימון. יש לזה קונים. אנחנו מפלגה שאומרת שהמטרה שלנו זה לא לצאת לעוד סבבי בחירות. אני מאמינה שימינה יכולה לאחות את השסעים בחברה ולחבר את הקרע שרק הולך ומחמיר".

ויינשטיין התייחסה ללחצים האדירים שהופעלו על חברי הכנסת מימינה לפרוש מהקואליציה וכן לשלושה שעשו את זה בסופו של דבר: עמיחי שיקלי, ניר אורבך ועידית סילמן. מנכ"לית ימינה תקפה בחריפות את האחרונה.

"היו כמה בתוך הרשימה בחסד ולא בזכות. הם לא היו צריכים להיות שם, לא הייתה להם הכרת הטוב. עידית סילמן לא תרמה אלקטורלית למפלגה, ומהצד השני מההתחלה ספסרה במנדט שלה. היא לא שונה מזועבי או מגנאים, שלושתם ביחד ניהלו את המירוץ לביבי ו'קח אותי טיבי'".

נכשלתם בבחירת האנשים למפלגה שלכם.
"לא חושבת שכשלנו במנגנון בחירת האנשים. מנגנון הבחירה היה אנשים ערכיים ונאמנים וכך זה ימשיך".

יהיו פריימריז לראשות המפלגה אם בנט יפרוש? איך ייבחר היורש?
"אין לנו פריימריז, אבל יש את היכולת לבוא כחברי מפלגה, לדון בזה ולהחליט ביחד. אתם מחלקים את עור הדוב לפני הזמן, אני רוצה שנעבור את השבוע המאוד קריטי הזה למדינת ישראל, ולא רק למפלגת ימינה ולראש הממשלה. אחרי זה יהיה יותר קל לקבל את ההחלטות. יש הרבה דברים חשובים על הפרק וניקוי שולחן לעשות. חוק יו"ש עדיין לא עבר לצערי ועל הפרק חוקים מאוד משמעותיים נוספים".

את מי את מעדיפה? שקד או כהנא?
"אין לי העדפה, המפלגה תבחר. יש אצלנו לא מעט פעילים, ראשי מטות, חברים בשטח וחברי כנסת, תהיה בחירה דמוקרטית".