פרופ' ארי נגל מניו יורק הוא תורם זרע סדרתי ו"אב" ל-33 ילדים ברחבי העולם. הוא לא עושה זאת למטרות רווח ובניגוד למקובל, זהותו ידועה. עכשיו כשביקש לתרום זרע למספר נשים ישראליות המתקשות להיכנס להיריון, התערב משרד הבריאות הישראלי ואסר עליו לעשות זאת. ב"חדשות הבוקר" קיימו ראיון מיוחד עם מי שמכונה "הספרמיניטור".

"הילד ה-34 שלי יוולד בעזרת השם באוגוסט הקרוב בטאיוואן", סיפר תורם הזרע המפורסם בעולם, בעברית, שכן מדובר ביהודי. "מה שקורה עם התרומה שלי בישראל מאכזב אותי, בעיקר עבור הנשים שניסית לעזור להן. נראה שהן יצטרכו להיעזר בתרומת זרע של תורם אנונימי".

בשיחה מביתו שבארה"ב, סיפר התורם המפורסם שביקר לאחרונה בארץ על המגעים שלא צלחו מול משרד הבריאות: "הצעתי למשרד הבריאות שיקחו את הזרע שלי ויעשו את זה עם גבר אחר, כדי שהאיסור לא ישפיע עלינו. על כל הצעה שלי הם אמרו שזה הרעיון הגרוע ביותר ששמעו. באיזשהו שלב הצעתי שנלך למרפאה ברמאללה ושם לא יעשו לנו בעיות, אחת הנשים הסכימה איתי אבל היא חשבה שהתכוונתי לרמלה", אמר ארי, חצי בהומור וחצי בתסכול.

"בסופו של דבר הנשים הללו רוצות לעשות את זה באופן חוקי", הוא סיכם את תמונת המצב כרגע. "רוב הנשים הישראליות שפנו אליי הן מעל גיל 40 ובלי ברכתו של שר הבריאות, אני לא חושב שאצליח לעזור להן. למה הממשלה מקשה כל כך על שני מבוגרים להיכנס להיריון עם ילד יהודי בישראל? שר הבריאות אף פעם לא יצר איתי קשר כדי להבין מה מניע אותי".

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12