לראשונה מאז האסון הכבד שפקד את המשפחה, אביו ואחותו של מוטי בן שבת, שנהרג בעת שחילץ תושבים שנלכדו ברכבם במהלך השטפונות בנהריה בשבוע שעבר, שיחזרו את האירוע הטרגי.

"אני משחזר בראש את כל מה שקרה, וזה קשה מאוד", סיפר דני בן שבת ב"חדשות הבוקר", "זה התחיל כשזוג קשישים בני 75 נקלעו למערבולת. בני ואני חילצנו אותם, הכנסנו אותם מתחת לבניין ומוטי עלה הביתה להכין להם כוס תה כדי שיתחממו. בינתיים התברר שיש אישה נוספת שהמים התחילו לסחוף אותה, חילצנו גם אותה ובני אמר לי, 'אבא, אנחנו רטובים, בוא נעלה הביתה לשתות כוס תה'".

דני ומוטי לא הספיקו להתייבש ולנוח, כשלפתע גילו שיש לכודים נוספים: "שמעתי צעקה מהחדר, 'אבא, אסון, יש ילדים לכודים ברכב'. רצתי מיד למטה מהקומה הרביעית והבן שלי אחריי. עוד לפני שהספקתי להגיע למקום, מוטי כבר היה שם, בתוך המים, חילץ אותם. קפצתי למים כי אנשים צעקו שיש גם תינוק, מוטי ראה את כיסא התינוק וצלל כדי לחפש אותו. במים, כנראה שנגמר לו הכוח, האוויר, ראיתי רק את היד שלו מושטת כלפי מעלה. ניסיתי לאחוז בה אבל לא הצלחתי, הוא נעלם לי. באותו רגע ידעתי שאיבדתי את הבן שלי".

אתה מתאר סדרת חילוצים הירואיים, הבן שלך הפגין גבורה גדולה. איפה כוחות ההצלה כל הזמן הזה? למה רק אתה ומוטי מחלצים?
"אני לא רוצה להאשים כרגע אף אחד, מוטי לא היה מסכים לזה, אבל הם כן היו יכולים להציל את האנשים האלו במקום הבן שלי שסיכן את עצמו. סימנו לכל כך הרבה רכבים לא להיכנס, אבל למרות שהם ראו את הסכנה ממול הם נכנסו בכל זאת. אני מאשים את עצמי שירדתי כששמעתי את הצעקה של הבן שלי, הוא רץ למטה רק כי הוא ראה אותי רץ. לא היה אכפת לו משום דבר, רק להציל. הוא כל הזמן אמר, 'אני אשמור עליכם מלמעלה'".

"כואב לי שאבא שלי מאשים את עצמו שלא בצדק, זה לא נכון", אמרה קורל, "קשה לשמוע אותו, אם זה היה תלוי באבא הוא היה עושה הכל בשבילו. מוטי רצה למות על קידוש השם, הוא תמיד התפלל על זה ואמר, 'אני אציל מישהו ואמות במקומו'. הוא השיג את מה שהוא רצה, אבל בגלל זה הוא לא פה איתנו".

דני, אילו מסקנות הרשויות צריכות להסיק כדי למנוע מקרה נוסף כזה בעתיד?
"לחסום כבישים. אם היו חוסמים את הכביש הזה, כל האירועים לא היו קורים בכלל. אף אחד לא היה מסתכן. לא הייתי מהתומכים של ראש העיר רונן מרלי, אבל אני יכול לשבח אותו כיוון שהראשון שניסה להחיות את הבן שלי, היה רונן. הוא תומך בנו מהרגע הראשון".