תאונת האוטובוס הקשה בחיפה: מכונית שניסתה לפנות ימינה, התפרצה לנתיב תחבורה ציבורית בזמן שנסע בו האוטובוס והסיטה אותו ממסלולו. במשך שניות ארוכות פגע האוטובוס בכל מה שעמד בדרכו, כולל בתחנה ובעמודי תאורה, עד שהתנגש בחומה ונעצר. בבתי החולים מאושפזים נהג האוטובוס ונוסעת, בשנות ה-40 לחייהם, שנפצעו באורח בינוני. עשרה נוסעים נוספים נפצעו באורח קל בתאונה.

אברהם דואני, שהיה באוטובוס בזמן התאונה, שיחזר הבוקר את שאירע: "אוטו מסוג טויוטה עמד בנתיב התחבורה הציבורית והפריע לנהג. הוא חסם את הנתיב. הנהג ניסה לא להיכנס בו, שפשף אותו ושבר ימינה. הנהג עלה על המדרכה, על האי תנועה, ונכנס בעמודי חשמל. הוא נכנס גם בתחנת אוטובוס".

"היינו 13 נוסעים בתוך האוטובוס. אנשים היו עסוקים בטלפון. אני ישבתי מאחורי הנהג, לא בכיסא הבודד אלא בארבעת הכיסאות, שניים מול שניים. ישבתי בצד שמאל, כשהמכות היו בצד ימין. מולי ישבה אישה עם שתי בנותיה הדתיות, שספגו מכות רציניות".

"שמעתי את הצרחות. צעקנו 'שמע ישראל', כי ראינו שהאוטובוס לא נעצר. ראינו חושך בעיניים. הנהג איבד שליטה והתחיל לצרוח: 'מה עשיתי?'. הוא דיבר באמהרית, יוצא אתיופיה, לא הבנתי אותו. האוטובוס חטף מכות מהחומה שעצרה אותנו מלהתהפך. אם לא הייתה החומה הזו, היינו מתהפכים כמה פעמים".

בתיעוד רואים נוסעים שקופצים מתוך האוטובוס.
"כי הם התעסקו בטלפון ולא ידעו מה זה. הם חשבו שזה פיגוע, אז קפצו. אחד הקופצים עזר לי לצאת. הוצאתי את הראש החוצה וניסיתי לצאת, אבל לא יכולתי. כל הגוף שלי כאב. אני בן אדם גדול, 1.90 כמעט, לא יכולתי לעבור. הוא בכוח פתח לי את הדלת, יצאתי החוצה ונשכבתי על הרצפה מהכאבים".

מה עשה הנהג באותם רגעים?
"הוא ישב עם הראש על ההגה, היה בהלם, בכה. באתי ושברתי לו את הדלת שסגרה אותו, בשביל שכוחות ההצלה יוכלו להוציא אותו. היה עוד בן אדם מבוגר שנכנס מתחת לכיסאות ונפל עליו משהו מתקרת האוטובוס. שיחררתי אותו".

מאילו פגיעות אתה סובל?
"נפצעתי בצוואר, ביד, ברגל ובצלעות. חטפתי מכה על מכה".

מה אתה יודע על נהג המכונית?
"הבנתי מגורמים מסוימים שנהג הטיוטה די מבוגר, בן 96".