התו הירוק מוגבל, נתב"ג פתוח - ובינתיים הקורונה ממשיכה להתפשט. בסוף השבוע, לראשונה מזה חודשים, אומתו מעל 1,000 נדבקים חדשים, כשמספר החולים קשה עלה ל-58, מתוכם 16 מונשמים. במשרד הבריאות דורשים להחמיר את ההגבלות על הציבור כדי לעצור את ההתפרצות לפני שמספר המאומתים יעלה אפילו יותר, אבל בממשלה מעדיפים בינתיים לנסות ולנהל שגרת חיים רגילה לצד הקורונה.

המלצות משרד הבריאות כוללות בין היתר את החמרת התו הירוק גם לבתי הקולנוע, מופעים, מסעדות, מלונות וחדרי כושר והרחבת רשימת המדינות שהחזרה מהן מחייבת בידוד כך שתכלול גם את איחוד האמירויות, איי סיישל, יוון, תאילנד והולנד.

"אנחנו לפני גל שאני מקווה מאוד שנצליח לשטח אותו ולהרגיע אותו", אמר הבוקר (ראשון) שר הרווחה מאיר כהן בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר". "אין לנו כוונה לעשות שינויים דרמטיים. היות ואנחנו לא רואים עלייה דרמטית במספר החולים קשים ומספר המתים, האג'נדה צריכה להיות - לדעת לחיות עם זה".

"אנחנו מנסים לעצור את זה כאן ועכשיו, כי אם התחלואה תמשיך ותהיה התפרצות - נצטרך לחזור למציאות של סגרים", הודה שר הרווחה, "אני מקווה שלא נגיע לזה כי יש חגים בפתח. הכל תלוי במשמעת הציבור, אנחנו צריכים להקפיד על עטיית מסיכות. מהבוקר 1,600 פקחים יאכפו את סוגיית המסיכות".

מה האג'נדה שלכם? מתי תגידו די - כשיהיו 10,000 נדבקים ביום?
"אף אחד מאיתנו לא יכול לחיות עם 10,000 נדבקים ביום. לא בגלל שימותו חס ושלום, אלא בגלל שזה יעצור את הכלכלה ויחזיר אותנו לתקופות פחות טובות. אנחנו מטפלים בתופעות האלה וצעד אחר צעד זורמים עם הדבר הזה, עד לשלב שבו או שנדביר את ההתפרצות או שנקבל החלטות אחרות. בינתיים אין קריסה של בתי החולים".

למה לא להצהיר מה המספר שהוא הקו האדום שלכם?
"יש אנשי מקצוע, יש קבינט קורונה ויש ממשלה שיושבת פעם בשבוע. שם נקבל את ההחלטות האלה. העולם כולו מתחיל להבין שנצטרך ללמוד לחיות עם התופעות האלה. למזלנו הגדול החיסון עשה את עבודתו ולכן ההתפרצות הזאת לא משאירה אחריה חללים. מי שעדיין לא התחסן - זה הזמן. אם צריך, ניתן גם חיסון שלישי לאלה שעברו שני חיסונים".