מוטציית הקורונה החדשה שהתגלתה בבריטניה, אוסטרליה, דרום אפריקה ומדינות נוספות ממשיכה לעורר דאגה בעולם, על אף הדיווחים כי חיסון הקורונה יעיל נגד אותה מוטציה. בישראל נוקטים במשנה זהירות כדי למנוע את הגעת המוטציה לארץ והחל ממחר (רביעי) בשעה 22:00: כל החוזרים מחוץ לארץ יישלחו למלוניות.

ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של תוכנית "מגן ישראל", סיפרה לניב רסקין ב"חדשות הבוקר" כי יש אפשרות שהמוטציה כבר בישראל. "סביר להניח, יכול להיות, שהמוטציה הזאת נמצאת גם בארץ", דיווחה ד"ר גרינפלד, "אנחנו כרגע בודקים את זה. בכל מקרה, צריכים לדאוג שיהיה עיכוב בהגעת המוטציה לארץ כמה שאפשר, ולכן ננקטו האמצעים כדי לעצור את האנשים הזרים שמגיעים לכאן מחוץ לארץ".

לצד זאת, ד"ר גרינפלד ביקשה להרגיע ואמרה כי כנראה שהחיסון יעיל נגד המוטציה החדשה: "בודקים כרגע אם החיסון אכן עובד נגדה, ככל הנראה בסבירות גבוהה הוא אכן מכסה גם את המוטציה הזאת. כמובן שזה מצריך בדיקה. בכל אופן צריך להמשיך ולהתחסן, כי החיסון מכסה את הווירוס שקיים היום ובסבירות גבוהה גם את המוטציה".

"צריך למתן את ההיסטריה מצד אחד ולשים את הדברים בפרופורציות הנכונות, אבל מצד שני אנחנו לא רוצים שזה יתפשט", המשיכה, "החוזרים לארץ צריכים להיכנס לבידוד במלונית וצריכים להמשיך לשמור על כל הכללים וההנחיות. אתמול היו מעל 3,500 מאומתים חדשים. זה מאוד מדאיג".

כמה זמן לא ראינו מספרים כאלה?
"מאז הגל הקודם לא היו כאלה מספרים, אלה מספרים מאוד מדאיגים. אנחנו כמשרד הבריאות ממליצים כן לנקוט בהגבלות ריסון ולהגביל. צריכים להבין שהריסון והחיסון הולכים יחד, אלה לא שני דברים שונים. למרות שיש את החיסון ואנחנו מאוד תולים בו תקווה - זה באמת אור בקצה המנהרה - ייקח עוד זמן, חודשיים, עד שנחסן את כל האוכלוסייה בסיכון".

את בעד סגר?
"לא אומרת סגר אלא ריסון שכן משאיר באופן פתוח את התנועה ואת החינוך ומאפשר להמשיך את החיים השגרתיים. ההחלטות הללו יילקחו כמובן על ידי הקבינט והממשלה. יש אפשרות לריסון שייקח קצת יותר זמן ויש אפשרות לסגר יותר מהודק. מקדם ההדבקה היום הוא מאוד גבוה, חייבים להוריד אותו מתחת ל-1 כדי שנוכל לשלוט בתחלואה ההולכת וגוברת".