לאחר שנחקר נוסף בפרשות בהן חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם על הסכם עד מדינה (ניר חפץ), עולה השאלה מה מביא אדם להפוך מחבר לעד. ב"חדשות הבוקר" אירחו (שלישי) את חגי חסדאי כהן, לשעבר בכיר ברשות להגנת עדים ומי שהיה מפעילו של עד המדינה שנרצח, טל קורקוס. המפעיל לשעבר סיפק הצצה נדירה למערכת היחסים שנרקמת בין העד למפעיל שלו, והעיתונאית עדי מאירי חשפה בשידור מכתב שקיבל בזמנו המפעיל מקורקוס, ומלמד על הקשר שנוצר ביניהם.

"מבחינתי היית ועודך יותר מחבר! הפכת להיות עבורי סוג של לא פחות בן משפחה", כתב קורקוס לחסדאי כהן, "אתה מצליח להבין מאיפה נובעים כעסים, מתחים ותסביכים. הבטחתי לעצמי, לאשתי, לילדיי ולהוריי שהפעם לא אאכזב. אני מבטיח גם לך. לא לחינם נלחמת עלינו". על המכתב חתומים קורקוס יחד עם גרושתו דבורה הירש, שהרצח שלה טרם פוענח. "אולי זה לא יהיה מקצועי אבל במבט לאחור אהבתי את טל קורקוס, ולא מתבייש לומר שבכיתי כשגרושתו נרצחה לעיניי הילדים שאותם אני מכיר", סיפר המפעיל לשעבר.

לפני הדיון בעניין קורקוס, התייחס הבכיר לשעבר ברשות להגנת עדים לעניין האקטואלי של חקירות ראש הממשלה, ואמר: "מי שהולך להיות עד מדינה יודע את זה עוד לפני החקירה הראשונה. החוקר צריך לפתוח את הראש של העד ולהציץ פנימה כדי לגלות מה קרה. מה הסוד לשכנע עד? המון קפה, ולמצוא את המצב שבו העד זקוק למישהו והוא זנח אותו. טענות של עדים לשעבר שהרשויות זנחו אותם? הכל מעוגן בחוזה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, ראשון-חמישי ב-06:15, ערוץ 12