חמש שנים חלפו מאז עבר בישראל "חוק הפוטושופ" האוסר על מפרסמים להציג דוגמניות ודוגמנים בתת משקל, ודורש לציין באופן ברור האם נעשה שימוש בתוכנת עריכה כדי להציג את הדוגמניות והדוגמנים כרזים יותר. עדי ברקן, שהיה בין יוזמי החוק, התראיין ל"חדשות הבוקר" וסיפר כי נכון להיום המצב בארץ רק מחמיר.

"לא אוכפים את חוק הפוטושופ, זה תלוי רק במפרסמים", האשים ברקן, בזמנו תפסו טרמפ על הסיקור התקשורתי אבל בפועל אף אחד לא עושה דבר. בצרפת העבירו גם חוק בנושא, שוחחתי עם חברת הפרלמנט הצרפתי והיא אמרה לי: "אתם יהודים רחמנים, אצלנו יישבו על זה בכלא".

"מאז החוק לא רק שאין שינוי אלא שהדוגמניות רזות יותר", הוסיפה אשת האופנה בטי רוקוואיי. "החוק יצא מפה, בצרפת מדינת האופנה אימצו אותו ורק אצלנו המצב לא משתנה. זורקים את זה ממשרד למשרד ולא קורה כלום".

ברקן סיפר כי כבר בימים הקרובים תוגש הצעת חוק חדשה שהוא מעורב בהכנתה: "נגיש הצעת חוק נגד דימוי גוף, הלקוח יקבע מי משקר ומי לא. תהיה אפליקציה שכל גולש יוכל לדעת אם נעשה פוטושופ ולעשות שיימינג לכלי התקשורת. גורם המוות מספר אחד במדינה זה הפרעות אכילה ואף אחד לא מדבר על זה. אני נפגש עם אלפי בני נוער, רוב הבנות לא אוכלות. הן כבר דור שני, אמא שלהם מסתכלת במראה ואומרת 'אני חייבת לרזות'. כבר 25 שנה אנחנו חיים באווירה של רזון ולאף אחד לא איכפת".

"חדשות הבוקר", עם ניב רסקין. א'-ה' ב-7:00, ערוץ 12