הולכים ומתרבים הדיווחים על חולי קורונה שחלו פעמיים בתוך תקופה קצרה, כמו במקרה של אסף ימיני בן ה-20 שחלה בחודש אוגוסט, החלים אך בחודש ספטמבר חש שוב ברע. לטענתו, הרופאים התעקשו כי אין סיכוי שחלה פעם נוספת ולא אישרו לו להיבדק שוב לקורונה, וכתוצאה מכך המשיך בשגרת חייו הרגילה והדביק אחרים.

"באוגוסט באתי במגע עם חבר חולה ונכנסתי לבידוד. הייתי בלי תסמינים בכלל, אבל אחרי שבוע עשיתי בדיקה ויצאתי חיובי", תיאר ימיני ב"חדשות הבוקר", "המשפחה שלי עשתה בדיקות גם, כולל ארוסתי, וכולם יצאו שליליים. התקשרתי לרופא וביקשתי ממנו בדיקה חוזרת בשבילי, האמנתי שהייתה טעות. הוא אמר שאין מצב שיש טעות ושעליי להישאר בבידוד. קיבלתי את הגזרה והייתי עשרה ימים בבידוד שאחריהם קיבלתי אישור החלמה".

"בספטמבר, ערב ראש השנה, קמתי עם חולשה נוראית", המשיך ימיני, "סבלתי מכאבי ראש וכאבי עיניים. אמרתי לחברים שהיו מסביבי: תשמעו, אני לא מרגיש טוב, לדעתי זה קורונה. החברים הסתכלו עליי ואמרו, 'אין דבר כזה לחלות עוד פעם, לא יכול להיות'. כשיצא החג דיברתי עם אמא והיא דיברה עם רופאת המשפחה ועם הזיהומולוג מקופת חולים כללית. הם אמרו לה, 'אין מצב שהוא חולה עוד פעם, אין כזה דבר. הסיכוי אפסי'".

וזה הרגיע אותך?
"בתוך תוכי הרגשתי שזה קורונה. אנחנו משפחה של שבע נפשות, לא רציתי לסכן אנשים אז לא דרכתי בבית. במרפאה אמרו לי, 'תישאר בבית, תעשה מה שאתה רוצה', מבחינתם יכולתי להיות גם בדרכים ועם סבא וסבתא ולסכן אותם".

ביקשת להיבדק לקורונה?
"כן, הם אמרו שלא צריך, שאם היה לי כבר קורונה אני לא צריך להיבדק שוב. שבוע אחר כך קמתי והרגשתי שמשהו מוזר, הייתה לי חולשה בכל הגוף, ניסיתי להריח משהו ופתאום שמתי לב שאין לי חוש ריח. התקשרתי לרופא משפחה ופתאום הגלגל התהפך, הוא כעס עליי שסיכנתי אנשים. הפכתי לאשם. יום אחרי זה הגיעה התשובה החיובית".

מה היו התחושות אז?
"שאלתי את הרופא איך הוא מסביר את זה והוא אמר, 'משרד הבריאות מסרב להודות שהתוצאה בפעם הראשונה הייתה טעות'. הם מתעקשים שהתוצאה החיובית הראשונה הייתה אמיתית. הם ביודעין סיכנו אותי ואמרו שאני יכול להסתובב ולהדביק אנשים, זה מחדל. הדבקתי ארבעה אנשים מהישיבה והכנסתי המון חברים לבידוד".

הפעם השנייה קשה יותר מהראשונה?
"זאת תחושה לא נעימה. אני בחור צעיר בן 20, עושה ספורט, חייב לזוז כל היום, ופתאום חולשה נוראית כזאת וכאבי ראש, הייתי צריך להיות במיטה וזאת תחושה נוראית, כאילו אני זקן. זה מתסכל. חוש הריח וחוש הטעם עדיין לא חזרו אליי, יש חוסר ודאות ואני משתדל להיות כמה שיותר אופטימי ולא להישבר".

אתה מוגדר עדיין כחולה?
"במחשבים של קופות החולים אי אפשר להיות חולה פעמיים. בגלל שהייתי חולה פעם אחת, הם לא יכולים להגדיר אותי כחולה עוד הפעם. זאת אומרת שאם הייתי מסתובב חופשי, אף אחד לא היה יכול לדעת שאני חולה. סיימתי עכשיו בידוד וביקשתי תעודת החלמה, אבל הרופא אמר שהוא לא יכול להוציא לי כי מבחינתם לא הייתי חולה פעם שנייה".

מה הם טוענים שהיה לך אם לא קורונה?
"במשרד הבריאות אומרים שאלה שאריות של חומצות גרעיניות שנשארו בגוף שלי. בקופת החולים אומרים שבפעם הראשונה נחשפתי לסוג אחד של וירוס הקורונה, ובפעם הזאת לסוג אחר".