אחד מהמנהיגים הבולטים ביותר בקהילה הגאה הוא העיתונאי וחבר הכנסת לשעבר, ניצן הורוביץ. הבוקר ישדר הורוביץ בגל הפתוח ממאהל המחאה בשדרות רוטשילד וייקח חלק בהפגנות השונות.

הורוביץ, ששימש כחבר כנסת בכנסות ה-18 וה-19, סיפר בתכנית "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין על המהלכים לטובת הקהילה הגאה שניסה לקדם מתוך המשכן - ועל ההתנגדויות להם, בעיקר מצדו של רה"מ, בנימין נתניהו. "בכל פעם הוא חסם את זה, או שהוא לא אפשר את זה, או שהוא סובב את הראש. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, ולכן מה שקרה בכנסת בשבוע שעבר לא הפתיע אותי. זו המדיניות של נתניהו והוא מראה אותה באופן עקבי".

הורוביץ סיפר על דרכו בקהילה לאורך השנים. "חוויתי את כל הקשיים. אני לא בן 16, אז כשאני התבגרתי, יצאתי מהארון והתחלתי לחפש את דרכי זה לא היה כמו היום, שזה יותר פשוט וקל. אני יודע בדיוק מה עובר על הצעירים, כי עברתי את זה בעצמי".

"סיפור הפונדקאות הוא רק קצה הקרחון. ישראל חוסמת את המשפחה ואת הזוגיות הלהט"בית בכל שלב. אין נישואים בין בני אותו זוג מאותו מין, אי אפשר לעשות הורות לא בפונדקאות ולא באימוץ ולא מכירים בהורות שכבר נעשתה. בכל שלב המדינה חוסמת את הלהט"ב מהדבר הבסיסי ביותר", אמר הורוביץ. "זה מה שמוציא היום את האנשים לרחוב".

עוד נשאל הורוביץ על הטיעונים המוסריים בעד ונגד פונדקאות, שהוצפו בימים האחרונים ברשת לאור המחאה. "היה צריך לפתור את זה בחוק. כבר 22 שנה מתירים לעשות פונדקאות במדינת ישראל, אבל לזוגות סטרייטים בלבד. עכשיו גם יתירו לנשים יחידניות. אם יש בעיה עם הדבר הזה, צריך לבטל את זה, אבל זה קיים כבר כל כך הרבה שנים וזה ממוסד בארץ - חוץ מלמגזר אחד".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12