ירושלים, ערב חג הפסח: אופירה לוגסי עסקה בניקיונות הבית לקראת החג, כשלפתע שמעה דפיקה בדלת. "אמא ראתה שזה השכן, בני משיח, ופתחה לו. היא מכירה אותו שנים, היו לה יחסי שכנות רגילים איתו. בדרך כלל הוא בא לבקש רמקול כדי לשמוע שירים", סיפרה בתה, רותם, בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר".

"אמא חשבה שזה בשביל זה, אלא שהוא התחיל לדקור אותה, בלי שום הודעה מוקדמת, בכל חלקי גופה", תיארה רותם, "היא ניסתה להיאבק בו אבל לא הצליחה להתנגד כי הייתה נורא מבוהלת מהמצב. היא זעקה לעזרה ומי ששמעה אותה הייתה אשתו של הדוקר. היא זאת שקראה למשטרה אחרי הקריאות לעזרה הנמרצות של אמא שלי".

בבוקר האירוע, אותו שכן השתולל ברחובות השכונה ואף איים מפורשות כי יפגע במישהו. "הוא קם בבוקר נורא עצבני", סיפרה רותם, "זאת שכונה שיש בה הרבה ילדים שמשחקים בחוץ, למטה בבלוק. הוא לקח בימבה, הטיח אותה על הקיר ואמר שהיום הוא הולך לרצוח מישהו. הוא היה מאבטח במקצועו והסתובב עם נשק חם, זה אבסורד בעיניי".

מה המצב של אמא עכשיו?
"היא במצב לא כל כך טוב, גם פיזית וגם נפשית. היא לא מדברת. יש לה פצעים פתוחים בגולגולת, צלעות שבורות, ריאה קרועה ודקירות בכל חלקי גופה".

פתחה את הדלת לשכן - ונדקרה 9 פעמים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
רותם לוגסי, בתה של הנדקרת | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

איך המשטרה טיפלה באירוע?
"הוא עצור ואנחנו נמצאות בקשר עם המשטרה והפרקליטות. לפי מה שאני מבינה, יש כתב אישום והמשפט ייערך ב-13 לחודש בבית המשפט המחוזי בירושלים. אנחנו מחכות לזה".

מה התחושות שלכן כלפי אשתו של הדוקר?
"אנחנו לא כועסות עליה, היא באמת לא אשמה. האשם היחיד במקרה הזה זה הוא, לה אין כל קשר לזה. עצם זה שהיא באה ונתנה עזרה, היא הצילה את החיים של אמא שלי. זה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע, זה ממש נס".