הקואליציה תנסה השבוע להעביר את תקציב המדינה ובכך לקנות לה שקט לתקופה הקרובה, אלא שהאופוזיציה לא מתכוונת לעשות לה חיים קלים. בזמן שחברי האופוזיציה מנהלים מגעים עם הרשימה המשותפת במטרה שחבריה יתנגדו לתקציב, וכן סימנו את חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"ם כחוליה החלשה ומנסים לשכנעו להתנגד ובכך להפיל את הממשלה, הקואליציה מכינה תוכנית גיבוי ומנהלת בעצמה משא ומתן עם שניים מחברי המשותפת.

חבר הכנסת מהליכוד, דוד ביטן, העריך הבוקר (ראשון) בשיחה עם ניב רסקין שהסיכויים להפיל את התקציב לא גבוהים בכלל. "סיכוי קלוש מאוד, סביר להניח שהם יעבירו את התקציב - אבל זה לא משנה, כי זה תחילת הסוף שלהם", אמר ביטן, "יש להם סכסוכים פנימיים עוד לפני התקציב, ואחרי התקציב יהיו להם יותר. אחרי התקציב שעון החול שלהם יתחיל".

"האופוזיציה לא מפילה ממשלות, ממשלה נופלת רק בגלל סכסוכים פנימיים", הזכיר ביטן, "הם ייפלו יותר מהר ממה שאתם חושבים. אני לא נותן להם יותר משבעה חודשים. אי אמון קונסטרוקטיבי אפשרי, אבל לא עם נתניהו אלא עם דרעי. הערבים מוכנים לתמוך בדרעי במסגרת כזאת, ולכן הכל פתוח. לדרעי יש סיכוי טוב להיות ראש ממשלה. כל דבר שיפיל את הממשלה ויחליף את השלטון, אנחנו נעשה את זה".

מה הסיכוי שבני גנץ יעשה מהלך כדי להפוך לראש ממשלה?
"אם גנץ יעשה את הצעד שלו, זה יהיה רק אחרי התקציב. אם הוא היה עושה את זה עכשיו, הוא היה צריך תוך שבועיים להעביר תקציב ואם לא היה מצליח, היו בחירות. אני חושב שנתניהו למד את הלקח ולא יעשה לו תרגילים. גנץ לא אוהב את הפוזיציה שהוא נמצא בה היום. הסיכוי שהוא יעשה את הצעד הזה לא גדול, אבל קיים".

זה נכון שאתם מנהלים משא ומתן עם הרשימה המשותפת כדי לשכנע אותם להתנגד לתקציב?
"זה לא משא ומתן, זה שיתוף פעולה. יש הבדל. יש לרשימה המשותפת אינטרס מובהק לרצות בחירות, כי היא לא רוצה לחזק את מנסור עבאס במגזר הערבי. עם זאת, אני חושב שהרשימה המשותפת לא תצביע נגד התקציב, ולכן זה לא ריאלי. הרשימה המשותפת מנהלת עכשיו משא ומתן לא איתנו, אלא עם הקואליציה".

מנסור עבאס ונפתלי בנט בכנסת (צילום: ‏אוליבייה  פיטוסי, פלאש/90 )
רגע האמת. ראש הממשלה נפתלי בנט ויושב ראש רע"ם, מנסור עבאס | צילום: ‏אוליבייה פיטוסי, פלאש/90

אתה שומע את הקולות במגזר החרדי, אייכלר לדוגמה שתקף את נתניהו והאשים אותו בכך שהחרדים באופוזיציה. הברית שלכם עם החרדים נסדקת?
"אייכלר תמיד היה בעייתי, הוא תמיד מדבר ככה אבל בסוף הוא עושה את מה שמבקשים ממנו. החרדים רוצים להיות בוועדות, זה כל הסיפור. בהתחלה החרדים דרשו שלא נהיה בוועדות אבל בדרך הם נכנעו בגלל חבר כנסת או שניים מאגודת ישראל. הברית שלנו עם החרדים טובה ולא צריך להתרגש מכל מילה ומכל מעשה שהם עושים".