ממסלול הנינג'ה לכנסת ישראל: אלכס אברבוך, אלוף אירופה בקפיצה במוט שהתחרה בעונה הקודמת במקצה ה-VIP של "נינג'ה ישראל" והיה המתמודד היחיד שטיפס על הקיר ולחץ על הבאזר, מצטרף למפלגת הליכוד וירוץ לכנסת בבחירות שתיערכנה בספטמבר הקרוב.

ראש הממשלה בירך אתמול את אברבוך, שנכח במסיבה שנערכה בכפר המכביה לציון המועד שבו עקף בנימין נתניהו את ימי כהונתו של דוד בן גוריון. "אני שמח לראות כאן הצטרפות של פנים חדשות, ואני מתכוון לאלכס אברבוך", אמר נתניהו והוסיף: "אני רוצה שתדע אלכס, יש לך ייחודיות עצומה. זה לא שאין לנו אלופים בליכוד, יש לנו המון אלופים, אבל אף אחד מהם לא הגיע כל כך גבוה כמוך".

רגע לפני שהוא חוזר למסלול הנינג'ה ואולי גם תופס מושב בכנסת ישראל, סיפר אברבוך ב"חדשות הבוקר" על הצעד המפתיע. "החיידק הפוליטי תפס אותי", הודה והסביר, "הייתי חמש שנים במועצת העיר ומשם התחלתי ללמוד איך זה עובד, מה עושים, איך אפשר להתקדם. התחלתי להתעניין בחוקים ואני רוצה להצליח עם זה".

אתה לא חושב שהתזמון לא מקרי, שאולי גם אתה חייל במלחמה של נתניהו וליברמן על הקול הרוסי?
"ההחלטה הייתה שלי. אם אתם מכירים את ההיסטוריה שלי, אז הפעם הראשונה שהשתתפתי בתמיכה בליכוד הייתה ב-2015. אני מכיר את העשייה של הליכוד, זאת מפלגה שיש לה כוח לעשות את הדברים ואני הולך לעשות משהו טוב בשביל המדינה הזאת".

אתה בחור ישר, מענטש, אתה בטוח שהפוליטיקה בשבילך? מועצת העיר זה משהו אחד, פוליטיקה ארצית זו מאורת נחשים.
"אני אוהב כשאני נכנס למסלול, לסיים אותו עד הסוף. כמו שהלכתי בפעם הראשונה למסלול הנינג'ה ואמרתי, 'אני רוצה לסיים, אני רוצה ללכת עד הסוף', גם פה אני רואה שאפשר לעשות משהו, לקדם את הדברים".

מה יותר מאתגר, לנצח את ליברמן או לנצח את שמלא על מסלול הנינג'ה?
"הכי קשה זה לקפוץ שישה מטרים. תשים אותי ביחד איתם לקפוץ עם מוט, אני לא יודע מי ינצח".