היום התשיעי למלחמה ולקראת הפעולה הקרקעית הצפויה ברצועת עזה, גובר הלחץ מצד האו"ם על ישראל לעצור את התקיפות ברצועה ולאפשר הכנסת סיוע הומניטרי. שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף הבוקר את הארגון: "הדרג הלכאורה מקצועי-אובייקטיבי באו"ם מתגלה כגרוע מכל. אני מדבר על המזכ"ל, שליח האו"ם למזרח התיכון ועל הסוכנויות, כמו אונר"א ואחרות", אמר ארדן, "הם אדישים לגמרי לסבל בישראל, כמעט ולא מתבטאים בנושא. כל הפוקוס אך ורק על המצב בעזה. הם מנסים לקשור את הידיים של ישראל בקריאות חוזרות ונשנות להפסקת המבצע".

"לא מעניין אותם שהזוועות האלו יחזרו שוב אם נעצור את המבצע. לא מעניין אותם שמי שאשם בכך שנפגעים אזרחים ברצועה זה חמאס, שעוצר את התושבים שם בכוח מלהתפנות. אבל, הפעם כללי המשחק השתנו, גם מצידנו. יש לי גיבוי מלא מראש הממשלה והממשלה להגיד לאו"ם בדיוק את מה שאנחנו חושבים. לאף אחד אין כוונה להקשיב כרגע לאו"ם. אנחנו פועלים לפי הדין הבינלאומי, אבל אנחנו נחליט מה הדין הבינלאומי מאפשר או לא מאפשר כאן".

ארגון הבריאות העולמי ואונר"א פתחו בקמפיין בעניין המים, החשמל והדלקים. איך אתה מתמודד עם זה בדעת הקהל?
"זו לא נקודה פשוטה. אנחנו מופיעים בעשרות מקומות, לא רק אני, יש הרבה מאוד דוברים. כמעט בכל ערוץ אני רואה דוברים ישראלים שמסבירים שאין לזה אח ורע, אין שום דרישה כזאת מאף מדינה בעולם, לספק לאויב בזמן מלחמה את האמצעים שאיתם הוא ירצח את אזרחיה או חייליה. פה בזירת האו"ם מסתכלים על הדבר הזה תמיד וכבר מתגלגלות החלטות. מי שהניחה הצעה למועצת הביטחון זאת רוסיה, שכידוע חרדה מאוד לזכויות אדם ולפגיעה באזרחים. ביום שני הקרוב תתקיים הצבעה על ההצעה של רוסיה".

איך אתה פועל בנושא?
"אנחנו עובדים עכשיו כדי לחסום את זה, ביחד עם ארצות הברית. מה שמתערבב פה זו המלחמה באוקראינה, כי לרוסיה יש רצון להביך את ארצות הברית ולהגיד: איך זה שכשאנחנו הרוסים עושים דברים מעבירים נגדנו החלטות וסנקציות, וכשמדובר בישראל מול הפלסטינים העולם המערבי לא פועל באותם סטנדרטים? יש פה הרבה אינטרסים בינלאומיים שמעורבבים. הצביעות והאדישות של העולם לרצח יהודים זה משהו שמהר מאוד חוזר לעצמו, אבל הפעם הם יבינו שזה יהיה אחרת. הפעם זה לא יכול לעצור ולא משנה מה האו"ם יגיד".

שליח האו"ם למזרח התיכון נפגש עם שר החוץ האיראני ולא גינה את פעולת חמאס. הוא העביר מסר לישראל שאם תמשיך בעזה, גם איראן תיכנס למערכה.
"לא צריך להפוך את שליח האו"ם לסייען של איראן, לצערי הוא החליט להפוך את עצמו. זו דוגמה לתופעות שחיינו איתן הרבה מאוד שנים, אבל זה נגמר. לא נחיה עם זה יותר. יש החלטה בתוך משרד החוץ והבנה שכל כללי העבודה מול האו"ם והסוכנויות שלו צריכים להשתנות. הדיון צריך להיות גם האם לגרש אנשי או"ם מישראל, בטח לא לתת להם יותר ויזות ולא לאפשר הגעה שלהם. מזכ"ל האו"ם ניסה השבוע פעמיים לשוחח עם ראש הממשלה ולא קיבל את זה. לא שוחחו. אם שליח האו"ם למזרח התיכון מעז להיפגש עם מדינה שתומכת בהשמדת ישראל בפומבי, שאומרת בפומבי שהיא תומכת ברצח האזרחים על ידי חמאס, ואפילו לא חושב לגנות את זה פומבית, אבל כן מגנה את ישראל על הקריאה לפנות אזרחים בעזה כדי שלא ייפגעו, באמת שאין מילים. אין עם מי לעבוד. אין חרפה גדולה מזאת".

לדברי ארדן, "הדבר היחיד שיצא טוב מכל האסון הנורא הזה, שיש תחושת אחדות וסדר עדיפויות אחר. לא רק בישראל, גם בעולם היהודי. אני נפגש עם קהילות, וזה לא משנה אם רפורמים, אורתודוקסים או קונסרבטיבים, כולם מרגישים את זה. רואים את הצעדות האנטישמיות פה ברחובות עם צלבי קרס, כולל ברחובות ניו יורק, מול הבניין שאני יושב בו. יש הבנה שמחלחלת שלצערנו דברים לא יישתנו ושאנחנו צריכים להפנים את זה אל סדר העדיפיות הלאומי שלנו".