עילי בר גיל הוא האחראי על המחשוב במפעל אלון באזור התעשייה ברקן. מתוקף תפקידו, הוא שהציג בפני כוחות הביטחון את תיעוד מצלמות האבטחה מזירת הפיגוע, שבו נרצחו אתמול (ראשון) זיו חג'בי וקים לבנגרונד יחזקאל ז"ל. בראיון לניב רסקין סיפר הבוקר (שני) עילי על השתלשלות האירועים מהזווית שלו והצפיה הקשה במסע של המחבל, משליפת הנשק ועד להימלטות מהזירה.

"בבוקר האירוע התעכבתי בגלל בלון תבעירה שנחת לא רחוק מהבית שלי", שיחזר עובד המפעל, שמגיע בכל בוקר מביתו שבשדרות. "לכן לא הייתי בזירת האירוע עצמו ברגע שהוא קרה. כשהגעתי, כוחות הביטחון נעזרו בי בחקירה. הצגתי להם את תיעוד מצלמות האבטחה".

איש המחשבים סיפר כי בתיעוד רואים בבירור איך המחבל התכונן לרגע שבו יגיעו העובדים למשרד ואז ירה בהם. "רואים שהוא הכין להם מארב. הוא עבד כחשמלאי במפעל ולא היה לו שום קשר לזיו וקים. הפרסומים כביכול על נקמה של עובד ממורמר לא נכונים, אולי טעו לחשוב כך, כי יש במפעל עובד אחר בשם הזה".

"הייתי קרוב לשני הנרצחים, עבדנו בשיתוף פעולה", סיפר עילי על הקשר עם קורבנות הפיגוע. "קים תמיד סיפרה לנו על כל צעד בגדילה של הבן שלה, וזיו התגאה בילדים שלו. תמיד דיברנו על המשפחות והחיים האישיים, זה קשה מאוד. מאז הפיגוע חזרתי הביתה ואני לא מסוגל להתקרב למפעל, לא יודע איך אמשיך לעבוד שם".

עובדים אחרים במפעל אומרים ביום שאחרי הפיגוע כי למרות הטרגדיה, האמון בין הישראלים לפלסטינים שעובדים בו יחד, לא נהרס. "אנחנו בהלם מוחלט אבל הדו קיום כאן מדהים, יש פה אנשים שהייתי מפקיד את הבנות שלי בידיים שלהם", סיפר ב"חדשות הבוקר" יוגב פריד, אחד מעובדי המפעל, שירה לעבר המחבל אתמול. הבוקר, המשיכו כוחות הביטחון במצוד אחר המפגע.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. ראשון-חמישי, 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12