הניסוי הקליני בבני אדם בחיסון נגד נגיף הקורונה, שפיתח המכון הביולוגי בנס ציונה, יוצא לדרך: 100 ישראלים שהתנדבו לניסוי יקבלו בימים הקרובים את החיסון החדש ומאותו הרגע יהיו תחת מעקב שצפוי להימשך כשנה.

אחד הנסיינים, בועז קולודנר, תיאר ב"חדשות הבוקר" את התהליך הצפוי. "בימים הקרובים יקראו לנו להיבדק בבית החולים כדי לוודא שלא נדבקנו בקורונה מבלי שידענו", סיפר קולודנר, "אם אמצא מתאים, שאני לא חולה ושאין לי את הנוגדנים, יזריקו לי את החומר. אחרי שבוע אגיע שוב להיבדק כדי לראות מה קורה, שבוע אחרי זה עוד פעם, אחרי זה כל שבועיים ואז כל חודש, וכל העסק הזה למשך שנה".

"אין לי חשש מהניסוי, אני פחות חרדתי. לא מרגיש שיש סיכון או שנדרש ממני אומץ", טען קולודנר, "הסבירו שמדובר בחומר קיים שמשתמשים בו לצרכים אחרים ושהחדירו לתוכו את החלבון של הקורונה. הוא עבר את השלבים הראשונים והגיע השלב שמנסים על אנשים. שאלתי מה הסיכונים, האם זה יכול לפגוע במישהו שאני חי לידו או שזה יגביל אותי באיזשהו אופן, אמרו שממש לא, שאין סיכוי להידבק מזה".

איך התגלגלת להשתתפות בניסוי?
"כולנו באותה סירה, מתעסקים ולומדים על הקורונה. בחודשים האחרונים קראתי באינטרנט על עניין החיסונים ונחשפתי ללינק. כמה ימים אחרי זה קיבלתי פנייה ממי שמרים את הניסוי בבית החולים שיבא, הסבירו לי ואמרתי, נלך על זה. זה לגמרי בהתנדבות, הם מסבסדים רק את הנסיעות. אין פה משקל כלכלי, אף אחד לא יעשה את זה בשביל כסף".

איך המשפחה שלך הגיבה לעניין?
"אשתי ממש מבסוטה מזה, לדעתה זה דבר גדול שאני עושה את זה. אין לה חשש. הילדים שלי הגדולים, בני 15 ו-17, ישר שאלו אם הם יכולים גם. אמרתי להם שמספיק שאחד במשפחה שלנו יעשה את זה".

צפויות תופעות לוואי או שינויים בשגרת החיים?
"מזריקים לנו ונותנים לנו להתנהל לגמרי רגיל בחיים שלנו. אין שום דבר שצריך לוותר עליו, לא נסיעות לחוץ לארץ, לא פגישות ולא קרבה לבני משפחה. אין שום התנהגות שונה שצריכה להתפתח אחרי שמקבלים את החיסון".