אמש (שלישי) נערכה ישיבת ממשלה סביב פרשה ביטחונית-הומניטרית הקשורה לסוריה ובאופן חריג הוטלה צנזורה על פרטיה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בימים האחרונים על אותה פרשה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וכך עשו גם שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי עם מקביליהם הרוסים.

אחרי שדווח על ישיבת הממשלה הסודית הועלו ספקולציות רבות באשר לאותה פרשה. לדברי רוני דניאל, הפרשן לענייני ביטחון של חדשות 12, מדובר באירוע חדש ולא בהתפתחות בפרשה ישנה. "לצערנו, זה לא בעניינו של רון ארד או סולטן יעקוב. זה לא שם", סיפר לניב רסקין ב"חדשות הבוקר".

"זה אירוע חדש שמתרחש משהו כמו שבועיים", המשיך דניאל, "זה עניין הומניטרי ומתקיים מאמץ שקט ושיחות של ראש הממשלה עם פוטין, של גנץ עם מקבילו הרוסי ושל אשכנזי עם מקבילו הרוסי. הכל מתוך מטרה לסכם או לסגור את הפרשה העצובה הזאת בשקט, וזה כנראה לא הצליח".

עד כמה האירוע הזה גדול והיסטורי?
"לא הייתי מגדיר אותו כאירוע היסטורי בשום פנים ואופן. האירוע דרמטי ברמה כמעט פרסונלית, לא יותר מזה. ההקשר שלו הומניטרי לגמרי, אין כאן עניינים ביטחוניים. מה שהרים את גל השמועות זה דווקא הכינוס של שרי הממשלה, חלק בתל אביב וחלק בירושלים. היה נכון לנהל את זה בשקט כפי שזה התנהל בשבועיים האחרונים, כי כשזה יוצא החוצה זה מקבל איזושהי תפנית דרמטית. זה לא באמת כזה דרמטי".

למה דנו באירוע כל כך רגיש בפורום כזה גדול?
"שמת פה כמה סימני שאלה מאוד נכונים. היה נכון להמשיך את זה בנתיב החשאי, אלא אם כן, בשביל לפתור את הבעיה, ישראל צריכה לשלם תשלומים כאלה ואחרים. כאשר ישראל נדרשת לשלם משהו, לאו דווקא בכסף, צריך את הממשלה. עם זאת, לא נכון היה להרים את זה ככה. יש צנזורה והדיבורים על זה מקשים את פתרון האירוע, עדיף לשתוק".

אולי זה פורסם מסיבות פוליטיות כאלה ואחרות?
"שמתם את האצבע בנקודה מאוד נכונה. יש בזה גם את העניין של הדרמה, שלא מועילה לעניין עצמו. זה מסוג העניינים שצריך לסגור אותם בשקט, גם אם זה ייקח קצת יותר זמן. ראש הממשלה ושר הביטחון יכולים במעגלים קטנים ומצומצמים לקבל החלטות בהקשר הזה. כל החלטה שהם יקבלו, לא תזעזע את אמות הספים. אבל ראש הממשלה בחר בדרך הזו וכולנו מסתערים על הרמזים".