שישה ימים לבחירות, גוש נתניהו במרחק מנדט אחד לפי הסקרים מהקמת ממשלה ויושב ראש ש"ס, אריה דרעי, לא פוסל כי לאחר שתוקם ממשלת 61 עם הציונות הדתית, המפלגות החרדיות והליכוד - יוצע לבני גנץ להצטרף לקואליציה.

"חשוב מאוד והכרחי שתהיה הכרעה. 61 זו הכרעה, אמנם על הגבול, אבל זו הכרעה. יהיו 61 ממליצים לנשיא על נתניהו, נתניהו יקבל את המנדט וירכיב ממשלה. אני משוכנע שאחרי שנקים ממשלה של הגוש שלנו, שאנחנו מחויבים אליו אחרי שנה וחצי שאנחנו באופוזיציה יומם ולילה, ננסה גם להרחיב אותה עם גנץ - אם הוא ירצה לבוא".

"שמעתי את בנט וסער אומרים שלא יקימו ממשלה עם לפיד, שלא יתנו לו את הרוטציה, שלא ילכו עם מרצ או עם עבאס. ראיתי מה שוות הבטחות. גנץ יגיד: 'הקימו כבר ממשלה, אני בא להציל את הביטחון ודברים אחרים'".

גנץ מאמין שהמפלגות החרדיות יצטרפו אליו לממשלה בראשותו.
"לא רוצה לקפח את פרנסתו של מנהל הקמפיין שלו שבנה על זה קמפיין שלם, על איך להפוך את גנץ למועמד לראשות הממשלה כשלפיד הוא ראש המפלגה גדולה ומרצ ושאר המפלגות בגוש תומכות בו. מה עושים? אומרים שגץ יכול להביא את החרדים. זו אגדה מארץ האגדות. גנץ רוצה לקחת מלפיד קולות, לפיד רוצה לקחת מגנץ - אז הם נאבקים ביניהם מי המועמד לראשות הממשלה. לא הייתי בונה על זה".

גנץ יגיד לך: דרעי, נתת לי ערבות אישית שהרוטציה תתקיים וזה לא קרה. איך אוכל להאמין לך?
"מה יש להאמין? יש לנו ממשלה בלעדיך. אתה רוצה לקבל תיק נכבד בממשלה, תיכנס. אני לא רוצה להיות תלוי בו בכלל. ראיתי את הסקרים האחרונים, שלוש-ארבע מפלגות בגוש המרכז-שמאל על גבול אחוז החסימה. נוכל להגיע ל-64-65-66. באשר לערבות, אמרתי בטלוויזיה שאני ערב לגנץ אחרי שהוא חתם כבר עם נתניהו. אפילו לא ידעתי על החתימה. אלה סיפורי אגדות. לא צריך את הערבות שלי לגנץ היום. לא נהיה תלויים בהתחייבויות או ברוטציות, נקודה".

מה חשבת על דברי סמוטריץ' שקרא לנתניהו "שקרן בן שקרן"?
"אני שמח שסמוטריץ' התנצל על זה. אני עם נתניהו הרבה מאוד שנים. יש לנו ויכוחים וחילוקי דעות, אבל אנחנו פותרים את זה בצורה מבוגרת ומגיעים להבנות. לא תפסתי את נתניהו מעולם על שקר ביודעין. יש לפעמים דברים שאתה לא יכול לקיים אותם, שגם אני לא יכול לקיים אותם, אבל לשקר לי? הוא מעולם לא שיקר לי ואני לא שיקרתי לו".

באשר לניסיון הקמת ממשלה עם רע"ם שסמוטריץ' אומר שאכן קרה?
"אני אומר במלוא האחריות, כמי שהיה שם: מעולם לא הייתה הצעה לעבאס להקים ממשלה או קואליציה איתו. מה שרצינו זה למנוע מעבאס ללכת עם השמאל כדי ליצור גוש חוסם ולהכריח את בנט לבוא איתנו ביחד. עבאס היה מוכן לבוא איתנו ולתת את הגוש החוסם, כי הוא לא רצה ללכת עם השמאל בגלל ערכים ליברלים מבחינה דתית אצלו. אבל הוא אמר: סמוטריץ' וחבריו דוחפים אותי בכוח, לא רוצים אותי, מעליבים אותי ומביישים אותי. לא רצינו להקים קואליציה ולהסתמך עליו. ידענו שאם ניצור בלוק חוסם אלקין, הנדל ואחרים יבואו יחד איתנו".

סמוטריץ' הודיע שהוא רוצה את תיק הביטחון. מה הדרישה שלך?
"זו טעות. אני מתחנן לכל חבריי בגוש, אל תכבלו את ידי נתניהו, אל תציבו לו תנאים מראש. להבדיל מכולם ש"ס בנויה על רעיון ולא על אנשים. אנחנו רוצים מדינה יהודית ולעזור לחלשים. למה לקשור את ידיו של נתניהו מראש, ושאחרי הבחירות יתחיל להסתבך עם הבטחות כי זה אמר ביטחון וזה רוצה חוץ וזה אוצר? למה זה טוב?".

אתה רואה בעתיד אפשרות שתחזור להיות שותף של ליברמן? הייתם חברים טובים פעם.
"חד משמעית לא. מבחינתי אין לליברמן מחילה, כפרה או סליחה על ההסתה הנוראית והשנאה שהוא מפיץ יום יום, שעה שעה, נגד המגזר החרדי, נגד היהדות, נגד התורה, נגד הדת. אני לא מוכן. אם הוא יישב בבית שלו ויפסיק את זה, לא יהיה יותר במערכת הפוליטית, אין לי בעיה לעשות איתו סולחה. זה לא עניין אישי שלו ושלי ביחד. אתה יודע מה זה לקחת את כל החרדים, את החתנים שלי, הילדים שלי, לשים אותם במריצה ולזרוק אותם למזבלה? איפה כבוד הציבור שלנו? מה זה הזלזול הזה, השנאה הזאת, ההסתה הזאת?".

חלק ממצביעי ש"ס אומרים שיצביעו לבן גביר. אתה מצליח להבין את סוד הקסם שלו?
"אני מעריך את הדאגה הכנה שלך לש"ס ומבטיח לך דבר אחד: במוצאי הבחירות תראה שש"ס לא רק שלא ירדה, אלא שש"ס עלתה. ההערכה שלי שהגוש יסיים לא פחות מ-61 מנדטים, ושש"ס תסיים עם לא פחות מ-10".