קבינט הקורונה יכונס ביום שלישי כדי לדון באפשרות להחמרת הסגר הקיים, אחרי שבמסגרת האכיפה המשטרתית בימי החג נרשמו מעל 2,800 דוחות בגין יציאה מהבית, אי עטיית מסיכה ושהייה אסורה בבית עסק או בחוף הים.

השרה לשוויון חברתי וחברת קבינט הקורונה, מירב כהן, התייחסה לפרצות שבמגבלות הסגר: "לא הייתה לנו ברירה אלא ללכת למהלכים מאוד משמעותיים אחרי שחצינו את ה-5,000 נדבקים ביום, שזה אומר עשרות נפטרים ביום. מנהלי בתי החולים הרימו לנו דגל אדום. כשהגענו לממשלה הוכנסו הרבה מאוד סייגים שעם חלקם באופן אישי לא הסכמתי. הסייגים הללו מאפשרים התקהלויות במקומות סגורים".

"חששתי שהסייגים האלה יובילו להתפרצות, בין היתר בעניין בתי הכנסת", המשיכה השרה כהן, "אני בעד המתפללים, חושבת שתפילות זה דבר חשוב ובחגים גם אני הולכת לתפילות, אבל זה עניין בריאותי לחלוטין. פרופ' גמזו היה שותף לסייגים שהוכנסו, מתווה בתי הכנסת זה משהו שהוא בנה, ואני חושבת שזה מתירני מדי".

את רואה את חוסר האמון בציבור. מוכנה להודות שקבינט הקורונה טעה וקיבל החלטות על בסיס פוליטי?
"בוודאי שנעשו הרבה טעויות וצריך להפיק מהן לקחים, אבל בסך הכל כשהסתכלתי בחג סביבי ראיתי ציבור שמקפיד מאוד על ההנחיות ומכבד אותן. על זה, מגיע לציבור שאפו גדול. יש קומץ שבעיניי התנהל בצורה לא מכבדת ולא סולידרית. היה עצוב מאוד לראות את התמונות של אותו קומץ. הם ניצלו פרצות שידענו שקיימות במתווה ואני מאוד מצרה על כך".

מירב כהן מתייחסת לתמונה שעוררה סערה (צילום: מירב כהן, מתוך חשבון הטוויטר של מירב כהן)
התמונה שעוררה סערה. השרה מירב כהן והוריה | צילום: מירב כהן, מתוך חשבון הטוויטר של מירב כהן

הייתה ביקורת גם עלייך בעקבות התמונה שפרסמת בטוויטר ביום חמישי, כשנסעת לפגוש את הורייך יום לפני כניסת הסגר.
"הלכתי ביום חמישי להורים שלי לוודא שיש להם את כל מה שהם צריכים לסגר. הגעתי לבד, בלי הילדים ובלי המשפחה המורחבת. כל אחד מהילדים והנכדים במדינת ישראל צריך לוודא שההורים שלו בסדר ושיש להם את כל מה שצריך. הכנסנו לסגר הזה סייג, אם אתם חשים שיש אדם במצוקה או שהוא זקוק לסיוע, גם בזמן הסגר, חשוב וצריך להגיע אליו. לילדים ולנכדים יש תפקיד חשוב, לוודא שהיקרים לנו מקבלים מה שהם צריכים".