אימה בשחקים: שלושה נופשים עלו שלשום למתקן האקסטרים "הבוסטר" בטיילת שבאילת ומצאו עצמם תקועים באוויר, בגובה כמה עשרות מטרים, עקב הפסקת חשמל. ברוך קבלו, הבעלים של המתקן, טען ב"חדשות הבוקר" שבשום שלב לא נשקפה סכנה לחיי הנופשים.

"ברגע שיש הפסקת חשמל, המתקן עובר ממצב סיבוב למצב מאוזן של 180 מעלות", הסביר קבלו. "ברגע שהמתקן נעמד כל מה שצריך לעשות זה לעלות אליו למעלה ולשחרר את הבלמים. זו פעולה טכנית פשוטה, ככה מערך הבטיחות של המתקן עובד. משחררים את הברגים ומהכבידה המתקן יורד עד למטה".

למה אין גנרטור?
"לא צריך גנרטור. אנחנו לא מתכוונים להפעיל את המתקן בשוטף על גנרטור, אם יש חשמל המתקן עובד, אם אין חשמל, המתקן לא עובד. החילוץ לא דורש גנרטור, זה הליך פשוט מאוד. המתקן נושא את תווי התקן המחמירים ביותר, אירופאים וישראליים ואת כל האישורים הפרוצדורליים של הרשויות. המתקן עובד ארבע-חמש שנים וזו הפעם הראשונה שהוא נתקע".

אתה יכול להבטיח שזה לא יקרה שוב?
"אני לא יכול להבטיח כלום בעולם. אנשים שעולים למתקן אקסטרים יודעים שזה כמו רכבת הרים או כל מתקן שעשועים אחר, אם יש הפסקת חשמל אז הוא נעצר. ואם הוא נעצר, יש לו את מערך הבטיחות הכי טוב בעולם. הוא לא נזקק לכלום, פשוט עולים למעלה, משחררים את הבלמים והמתקן גולש לאיטו למטה".

בתה של אהובה אלפרון התעלפה לפני שנתיים בעת שהייתה במתקן ולא עצרו אותו.
"לא, זה קצת מוגזם, בוא נעשה סדר. הבת של אהובה אלפרון הגיעה למתקן אקסטרים ותוך כדי הסיבוב של המתקן היא פשוט הרגישה לא נוח, לא טוב. אגב, הבת השנייה שלה שישבה לידה, חגגה מאושר. היא לא התעלפה. המתקן הזה עובד בסך הכל 60 שניות, מרגע שזיהו שהיא לא מרגישה טוב או מתעלפת או עושה סימנים של התעלפות, המתקן עצר כבר לבד. אנשים שעולים למתקן אקסטרים אולי לא מבינים שהגוף שלהם לפעמים לא בדיוק בנוי לזה, וזה קורה".