פרשת פדופיליה במשטרת ישראל: עדי מאירי חשפה לראשונה ב"חדשות הבוקר" כי שלושה שוטרים נעצרו באחרונה ונחקרו בחשד שהפיצו סרטונים פדופיליים. על פי החשד, השוטרים השתמשו בשם הקוד "טופס" כדי לבחור את גיל הקטינה שהם רוצים בסרטון, לדוגמה "שלח לי טופס 10" או "שלח לי טופס 12".

השוטרים נמצאים עשרות שנים בארגון ומשרתים בתפקידים רגישים ביותר, הם אחראיים על מערך הנשק של משטרת ישראל. אחרי שהגיע למח"ש המידע הראשוני על מעשי השוטרים, היא הזמינה את אחד השוטרים לחקירה. מכשיר הטלפון הסלולרי נלקח מהשוטר ושם גילתה מח"ש את הסרטונים הפדופיליים. השוטר בחר לספר למח"ש גם על חבריו האחרים, השלושה נעצרו ובקרוב יוגשו נגדם כתבי אישום. שניים מהשוטרים פוטרו, שוטר אחד עדיין משרת.

עורך הדין אביעד חייט שמייצג את אחד השוטרים, טען שהסרטונים הגיעו לטלפון של החשוד ללא ידיעתו ורצונו. "אנחנו כולנו חברים בקבוצות וואטסאפ ולעיתים מגיעים תכנים כאלה ואחרים בתפוצת נאט"ו. מגיעים סרטונים רבים ואדם לא יכול בכל רבע שעה לבדוק איזה סרטונים הגיעו".

אבל לא מדובר על סרטון אחד או שניים אלא על כמות. יש חוק במדינת ישראל שאוסר על הפצת סרטונים, ובמקום לאכוף את החוק הם הפיצו בעצמם.
"לא, הלקוח שלי נחשד אך ורק בהחזקת אותם שני סרטונים שנחשדים כסרטים בעלי תכנים פדופיליים, הוא לא הפיץ אותם לאף אחד. ההפצה היא העבירה החמורה ביותר בתחום הזה, ההחזקה היא עבירה שהיא יותר מינורית ולכן הוא לא פוטר ועדיין משרת בשורות משטרת ישראל. אני מבקש להדגיש שהסרטונים האלה הגיעו מבלי שהלקוח שלי ביקש אותם".

איך הגיעו אליו הסרטונים האלה בכלל?
"מדובר בסרטים שהועברו דרך קבוצות וואטסאפ בחו"ל, אנחנו לא מכירים את 'השחקנים' או 'השחקניות', אנחנו לא יודעים מה הגילאים האמיתיים שלהם. אני לא מקל ראש בסרטונים האלה, אבל הלקוח שלי לא ביקש לקבל אותם. אם אדם מקבל סרטון אליו לטלפון הוא לא יכול לשאת באחריות פלילית".

תגובת מח"ש: "מח"ש חקרה שלושה שוטרים בחשד להחזקת והפצת חומרים פורנוגרפיים בהם מופיעים קטינים. בתום החקירה הוחלט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע. בעקבות החקירה פוטרו שני החשודים המרכזיים, בימים אלה נערכים השימועים ובקרוב תתקבל החלטה סופית".