איילת שקד ויועז הנדל הכריזו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות תחת רשימת "הרוח הציונית", כשבינתיים לפי הסקרים השניים עוברים את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים - ובכך, אם יחברו לגוש נתניהו אחרי הבחירות, יעניקו לו את ה-61.

שקד לא פסלה ישיבה עם נתניהו כשאמרה, "נתניהו עומד בראש מפלגת הליכוד. אי אפשר לפסול בחירה של למעלה ממיליון איש. הליכוד שותף לממשלת אחדות, נתניהו עומד בראשו. כל מפלגה שמוכרת אחדות ומחרימה את נתניהו, מוכרת לציבור לוקש. לא יהיה".

עם זאת, שקד טענה כי אינה מעוניינת בהקמת ממשלה צרה שמונה 61 חברים: "נפעל בכל כוחנו כדי לכפות ממשלת אחדות. ממשלה צרה זה לא דבר נכון. לא אשב עם ממשלה שתפטר את היועמ"שית ושתעביר חוק צרפתי. זה לא יקרה אצלנו. נפעל יחד להקמת ממשלה רחבה שמרכז הכובד שלה הוא ימין".

זאב אלקין מסיעת כחול לבן - התקווה החדשה, טען הבוקר: "דבר אחד ברור: שקד היא חלק מגוש נתניהו. מי שלא פוסל אותו, מוכן ללכת איתו. אם היא תעבור את אחוז החסימה, היא תשלים לו ל-61. זו בכלל לא שאלה. אם נצליח לחסום את ה-61 של גוש נתניהו, שאיילת הצטרפה אליו, היחידים שמסוגלים להרכיב ממשלה רחבה ויציבה עם מפלגות מכאן ומכאן אלה רק אנחנו. לפיד פסול מכאן, נתניהו פסול משם".

באשר לדשדוש רשימת גנץ-סער בסקרים, כשמ-15 מנדטים כשיצאה לדרך ירדה ל-11-12, אמר אלקין, "נחזור ליותר מזה, זו דרך ארוכה. יצרנו רשימה שהיא השלישית בגודלה היום במדינת ישראל ועומדת בחזית מול הניסיון של בלוק נתניהו להגיע ל-61. זה בדיוק התווך בינו לבינינו, שם הקרב העיקרי. פחות חשוב איך יתחלקו המנדטים בין לפיד למרב מיכאלי, זה לא מה שיקבע את תוצאות הבחירות, אלא כמות המנדטים של כחול לבן - התקווה החדשה".

מאיפה תשיגו 61 חברים לממשלה?
"היחיד שלא פסול על ידי מפלגות משני הצדדים זה בני גנץ. גם מפלגות מבלוק נתניהו לא פוסלות אותו ומתדרכות על זה חדשות לבקרים. כמובן שגם מפלגות מהצד השני. ברגע שלא יהיו לנתניהו 61, נראה מציאות חדשה. בהתחלה מפלגות הלוויין מהבלוק של נתניהו, אחר כך גם הליכוד עצמו כשיבינו שברגע שנתניהו לא הגיע ל-61 הפעם, הוא לא יגיע אף פעם".

עם 11 מנדטים, גנץ יכול להיות ראש ממשלה?
"עד שנגיע לסוף מערכת הבחירות, יהיו יותר מנדטים. הציבור יבין שאם יש כוח שמסוגל לחלץ אותנו מהפלונטר הפוליטי, זה רק גנץ. הוא יכול לאחד סביבו את המפלגות השונות ולבנות ממשלה יציבה שיבואו אליה מפלגות גם מכאן וגם משם. לפיד חסום, אין מפלגה אחת בבלוק של נתניהו שמוכנה ללכת איתו כראש ממשלה".

בנט הוכיח בקדנציה שלו שראש ממשלה בלי מנדטים סחיט מאוד.
"אנחנו לא מדברים על סיעה של שישה מנדטים שמתיימרת להיות סיעה של ראש ממשלה, אלה סדרי גודל אחרים. אנחנו לא מתכוונים להתפרק לשתי סיעות גם אחרי הבחירות, אנחנו הולכים ביחד ונתפקד כסיעה משותפת גם בכנסת. לפי כמות המנדטים שנשיג כרשימה משותפת, זה יהיה כוחנו בכנסת. ברור לכולם שזה יהיה מספר דו-ספרתי. אנחנו נעלה במנדטים במעלה הדרך. הציבור מחפש מוצא מהפלונטר ומבין שאי אפשר לתקוע אותנו לעוד ועוד מערכות בחירות".

יושב ראש הרשימה שלך, גנץ, נפגש עם אבו מאזן. רואה בו פרטנר. זה נוח לך, כאיש ימין?
"אני זוכר היטב את נתניהו נפגש לא פעם ולא פעמיים עם אבו מאזן, ואפילו שלח את ציפי לבני לנהל איתו משא ומתן מדיני. אם פגישות עם אבו מאזן היו משהו בלתי אפשרי לעיכול, הייתי מזמן צריך לעזוב את הליכוד. פיתחנו תפיסה מדינית משותפת שלא בנויה על פרדיגמה של מדינה פלסטינית, בשונה מהדיבורים של נתניהו בנאום בר אילן. זו תפיסה של צמצום הסכסוך ואוטונומיה פלסטינית, רעיון שמנחם בגין קידם בזמנו".

מבחינתך אבו מאזן פרטנר לגיטימי?
"אבו מאזן פרטנר לגיטימי לשיח בנושאים ביטחוניים. יש לי ביקורת קשה על אבו מאזן בשני נושאים: האג והמשכורות למחבלים. מדינת ישראל עושה נכון כשבמסגרת החוק, שהייתי בין יוזמיו, מקזזת ממנו את הכספים שהוא משלם למחבלים ומעבירה לו מסר מאוד ברור. ישנם גם צעדים נוספים. האם אני חי בשלום עם הרעיון של אוטונומיה פלסטינית? התשובה היא כן. תשאלו את אנשי הליכוד, אנשי ימין מובהקים, איך הם חיים בשלום עם המדינה הפלסטינית שנתניהו תמך בה - ואז תחזרו אליי עם השאלה הזאת".