דרמה בתוצאות האמת: אחרי ספירת 87% מהקולות, גוש תומכי נתניהו בצירוף ימינה בראשות נפתלי בנט יורדת ל-59 מנדטים. זאת, אחרי שרע"ם בראשות מנסור עבאס הפתיעה ועברה את אחוז החסימה, כרגע עם חמישה מנדטים.

בראיון לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", צחי הנגבי מהליכוד הודיע כי בכוונתם לפנות לעבאס ולבקש את תמיכתו בממשלה. "העדיפות שלנו היא ממשלה שמורכבת לפחות מ-61 חברי כנסת שתומכים ברעיונות המרכזיים של המחנה הלאומי, מקווה עדיין שהיעד הזה יושג - אבל אם לא, זה פותח פתח לאפשרויות שהן כרגע לא רצויות, אבל הן יותר טובות מבחירות חמישיות נוספות".

"אחת מהן היא שעבאס יממש את מה שאמר לאורך הקמפיין - שהוא יתמוך בכל קואליציה שתגבש תוכנית שמתמודדת עם בעיות המגזר שלו. אנחנו נעשה את זה בכל מקרה, בין אם הוא היה עובר או לא. אם הם מעוניינים כמונו לא ללכת לבחירות חמישיות, והמחיר של זה הוא שנמשיך לתקצב את המגזר הערבי, להקים תחנות משטרה ולמגר את הפשיעה במגזר הערבי - אז שאני אגיד לו 'לא, אל תתמכו בנו, נלך לבחירות חמישיות'?".

נתניהו אמר בצורה חד משמעית שלא יקים ממשלה בתמיכת או בהישענות המפלגות הערביות. כדי להקים ממשלה, אתם צריכים שעבאס יימנע.
"למה שיימנע? שיצביע בעד, אין לנו בעיה, הוא לא יהיה חלק מהקואליציה או מהממשלה. אנחנו מוכנים להיכנס איתו למשא ומתן, גם אם הוא באופוזיציה. בכל מקרה נעזור לציבור הערבי".

מנסור עבאס (צילום: החדשות 12, החדשות12)
מנסור עבאס, יושב ראש רע"ם | צילום: החדשות 12, החדשות12

מה תעשו כשיהיו אירועים ביטחוניים? איך הממשלה תחזיק מעמד?
"עבאס לא יהיה בממשלה ובכל מקרה, זאת שאלה אליו ולא אליי. כשהוא עזב את המשותפת הוא אמר, 'תפסיקו עם הקשקוש הזה של עזה והפלסטינים, אני רוצה לדאוג לאזרחי ישראל הערבים. תפסיקו לערב את הסכסוך הישראלי-פלסטיני'. על זה עבאס קיבל ארבעה מנדטים, כמעט כמו הרשימה המשותפת".

למה שהליכוד לא תציע לעבאס תפקיד שר בממשלה?
"זאת שאלה שנוגעת בציפור הנפש של מפלגת רע"ם. רע"ם היא מפלגה איסלאמית שלפי המצע שלה מתנגדת למדינה ציונית ודמוקרטית. קשה לעשות את קפיצת הדרך הזאת ולשתף בממשלה מפלגה שמתנגדת לזהות הלאומית שלנו".

אתה קורא לגדעון סער לשוב הביתה?
"אני כואב את הכאב של גדעון, הוא חבר אישי הרבה מאוד שנים, אבל הוא עשה טעות. אין תחליף לנתניהו במחנה שלנו. גדעון, תחזור הביתה, יש לך חמישה מנדטים של אנשים לאומיים. אנחנו שותפים למאבק על ההתיישבות הצעירה ועל שינוי סדרי העדיפויות בין הרשויות, מה שנקרא המשילות. תעבוד איתנו על הדברים שבשבילם נכנסת לחיים הציבוריים. מה אתה מתבוסס עכשיו בסיפור 'רק לא ביבי'? זה נגמר".