"איפה חולדאי? למה הוא לא בא לנחם את האבלים? איפה האחריות שלו?", זעקה הבוקר ירדנה חמוי, סבתה של סתיו הררי שנהרגה לצד בן זוגה דין שושני בטביעה המחרידה במעלית בשכונת התקווה בתל אביב.

"דין וסתיו דפקו על הדלתות, דפקו ודפקו, צעקו הצילו, ואף אחד לא שמע אותם ולא עזר להם", תיארה חמוי, "הייתה פה פאשלה גדולה, מחדל מאוד גדול. קראו למכבי האש, למשטרה ולאמבולנס, אף אחד לא הגיע. איפה היו כולם? זאת האחריות של חולדאי, הוא צריך לקחת את הכל עליו. הוא הזניח את השכונה ולא עשה שום דבר".

אליהו חמוי, סבא של הררי, תיאר את גודל המחדל: "למה כוחות ההצלה באו כל כך מאוחר? אני בן 78 ומעולם לא ראיתי משהו כזה. שעה עד שמגיעים, אף אחד לא יודע מי נגד מי, מצלצלים והכל תפוס, הכל בלגן. איך במעלית אין משאבה? איך נותנים לאנשים להיכנס למעלית כשיש כל כך הרבה מים? הרסו משפחות, אנחנו לא יכולים לעכל את זה. אנחנו רוצים תשובות".

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, התייחס ב"חדשות הבוקר" לטענות שהמשפחות מפנות אליו. "כשאנשים כואבים, אני לא מתווכח איתם. מותר לכל אחד להאשים אותי", אמר חולדאי, "משפחת הררי ומשפחת שושני ספגו מהלומה קשה מאוד ואנחנו משתתפים בצערם. אנחנו גם נתחקר את עצמנו, אבל הנושא נמצא בחקירה של כל המוסדות והגורמים. צריך לבדוק מה קרה כאן ואיפה הכשל, ואם צריך לתקן נתקן. אני לא עוסק בהאשמות ומציע שנעסוק בעיקר".

העיקר הוא שהתושבים בדרום העיר אומרים שהתשתיות מוזנחות ושבכל חורף יש הצפות כאלה.
"ירדו בדרום העיר 80 מ"מ גשם בתוך שעתיים, זה דבר שמערכת הניקוז כפי שהיא בנויה והושקעה, לא מסוגלת לעמוד בקליטת כל המים בפרק זמן כזה. מערכת הניקוז לא עמדה בעומס, אבל אחרי שעתיים חזרה לתפקד כרגיל".

ההצפות בשכונת הארגזים זה לא דבר חדש.
"אל תספר לי על שכונת הארגזים, בשכונת הארגזים לא היו הרבה הצפות הפעם. אי אפשר לעשות בשכונת הארגזים יותר ממה שעשינו".

ובשכונת התקווה?
"בשכונת התקווה לא היו הצפות. השקענו בשכונה הזו 100 מיליון שקלים בתשתיות  בשנים האחרונות, רק בשנה האחרונה 12 מיליון שקלים. סך הכל השקענו בעשור האחרון מיליארד ו-200 מיליון שקלים בתשתיות בדרום העיר".

נראה שזה עדיין לא מספיק.
"זה תמיד לא מספיק. אירוע כזה של שעתיים קורה אחת ל-50 שנה, לפי השירות המטאורולוגי. כדי לשנות את המציאות הזאת ולהגדיל את התפוקה של מערכת הניקוז, צריך להשקיע לפחות עשרה מיליארד שקלים. האם צריך להשקיע את הסכום הזה כדי לשנות את מערכת הניקוז לטובת שלוש שעות של גשם? זאת השאלה שעומדת בפנינו כחברה וכציבור".