אין גבול לאכזריות: אורן, מנהל סניף קופיקס בתל אביב, בסך הכל רצה לדאוג לשלום הלקוחות והעובדים שלו בתקופה שבה תחלואת הקורונה נמצאת בעלייה משמעותית. הוא ביקש מלקוחה שנכנסה לחנות ללא מסיכה לעטות אחת כזו, אלא שהיא סירבה בתוקף. אורן ביקש ממנה לעזוב את החנות ולא דמיין מה צפוי לקרות דקות ספורות לאחר מכן.

מספר גברים אלימים פרצו לחנות והחלו להכות אותו נמרצות בראשו ובשאר חלקי גופו באמצעות קסדות כבדות שהחזיקו בידיהם. "ביקשתי מהלקוחה לשים מסיכה, היא לא הסכימה", שיחזר אורן, "ביקשתי ממנה שתצא החוצה מהחנות. היא יצאה, חזרה עם חברה שלה והשתיים התחילו לצרוח".

"היא אמרה שבסך הכל רצתה לקנות משהו קטן, למה אני מתעקש? מה הבעיה?", המשיך אורן בתיאור האירוע, "אחר כך חבר שלה נכנס לחנות, צעק עלינו ונתן נגיחה בראש לעובד שלי ושבר לו את האף. גם הלקוחה בעטה בעובד. אחרי עשר דקות הגיעו השאר".

עו"ד אילנית מנדלסון שמייצגת את אורן סיפרה על מצבו הפיזי והנפשי הקשה בעקבות האירוע. "אורן בשוק מעצם התקיפה, הוא בסך הכל ביקש שיעטו מסיכה", הסבירה עו"ד מנדלסון, "מהרגע שהתחילו לתקוף אותו יש לו בלק-אאוט, קשה לו לדבר על הנושא. הוא חטף מהלומות על הראש, היה לו זעזוע והוא נפגע גם ביד. זה בלתי נתפס, לא ייאמן".

התוקפים נעצרו?
"התוקפים נעצרו עד תום ההליכים והעניין בחקירה. אלה לא אנשים נורמטיביים, הם תקפו והכו גם את מי שניסו להפריד. הם באו מתוך מטרה להרוג, מדובר בניסיון רצח, לא פחות מזה, ועוד בצוותא. מקווה שימוצה איתם הדין עד תום, מצפה שיישבו כמה שיותר שנים בכלא".

אורן, איך המשפחה שלך הגיבה כשצפתה בתיעוד הנורא הזה?
"הם לא הפסיקו לבכות, מאוד קשה להם. הם לא האמינו שאני מדבר איתם ועומד על הרגליים. אני בחרדות, קשה לי לישון בלילה בגלל הפחדים. לא בטוח שבפעם הבאה שלא יעטו מסיכה אני אגיב".