24 שעות לפתיחת הקלפיות ובכחול לבן מביעים חשש מפני אירועים אלימים ביום הבחירות. "אני מסתובב בשטח ורואה שהרוחות והיצרים מתלהטים", סיפר גבי אשכנזי, מספר ארבע בכחול לבן ב"חדשות הבוקר", "לראש ועדת הבחירות הגיעו מידעים על התארגנויות לשבש בחירות ואני חושש שנעמוד בפני בחירות שבהן נראה גילויי אלימות שלא ראינו בעבר. תהיה אלימות, וכשאלימות מתחילה אתה לא יודע לאן היא יכולה להידרדר. אני מקווה שהמשטרה לוקחת את זה ברצינות".

אשכנזי התייחס לאפשרות של תיקו נוסף בין הליכוד וכחול לבן והאופציה להקמת ממשלת אחדות: "אני מסתכן בהערכה שלא תהיינה בחירות מועד ג'. שום מפלגה לא תסתכן בלשלוח את הציבור לבחירות נוספות. אני חושב שהמציאות תהיה חזקה יותר מאשר רצון של אדם כזה או אחר. תהיינה הפתעות גם מצד הליכוד שיעמוד בפני החלטה. על 80% מהבעיות במדינת ישראל 80% מהציבור מסכים. לא במקרה נתנו פה 70 מנדטים לשתי מפלגות. יש אנשים מצויינים בליכוד, הגיעה העת שנתניהו יתחלף".

ראש הממשלה אמר עליך אתמול, "גבי אשכנזי מואשם בזה שגילה סודות מדינה, איפה השקיפות ביחס אליו? אם אשכנזי היה בליכוד, הוא כבר היה בכלא". תגובתך?
"נתניהו בלחץ ויורה לכל הכיוונים. אני לא מואשם בכלום ונתניהו מואשם בשלושה כתבי אישום מהחמורים בספר החוקים של מדינת ישראל. חקירתי הסתיימה בלא כלום. פתחו לי 600 אלף שיחות, הוציאו את מה שהיה צריך להוציא לצורך החקירה ולא במקרה המדינה אמרה שלו הייתה יודעת בדיעבד שזה מה שהיה עולה, היא לא הייתה עושה את זה".

נתניהו מדבר רבות על חוסר הניסיון שלך ושל גנץ. איך תעמדו בלחצים מול טראמפ ופוטין?
"זה קשקוש מקושקש. אם בני גנץ ייכנס לתפקיד ראש הממשלה, זה יהיה עם הרבה יותר ניסיון מאשר זה שהיה לבנימין נתניהו ב-96'. נתניהו היה סגן שר החוץ, מה סגן שר החוץ מבין במדיניות? אנחנו יודעים לדבר עם האמריקאים, ניהלנו מערכות גדולות. האמריקאים לא עובדים על בסיס קשרים אישיים, היחסים שלנו איתם מבוססים על אינטרסים עמוקים. טראמפ הולך להיפגש עם רוחאני והוא עוזב את המזרח התיכון כי זה אינטרס אמריקאי, חרף החברות שלו עם מר נתניהו. פוטין נתן לנתניהו להמתין שלוש שעות".

אתה רואה את הראיונות של בני גנץ והטעויות והגמגומים שלו. הליכוד עושה מזה קמפיין שלם.
"אני זוכר גם ראשי ממשלה אחרים שמאוד הערכתי אותם, למשל רבין, שהרטוריקה לא היה הצד הבדיוק חזק שלהם. גנץ הוא איש ממלכתי, איש הגון, איש נורמטיבי ולכן הציבור נתן לכחול לבן למעלה ממיליון ומאה אלף קולות. אני לא חש שום אי נוחות, אני מכיר את גנץ 40 שנה ויודע איך הוא מוביל ומקבל החלטות. אני לגמרי מאמין ביכולתו להיות ראש ממשלה".

שר החוץ וחבר הכנסת מהליכוד ישראל כץ, טען שגנץ דווקא לא כשיר לכהן כראש ממשלה: "אני לא חותם על אף מילה ממה שאשכנזי אמר. הבחירה כאן היא מאוד פשוטה, בין נתניהו שהוא מנהיג ברמה עולמית לבני גנץ שעשה כל מיני דברים אבל אין לו את הבשלות והניסיון המדיני והפוליטי להיות ראש ממשלה. נתניהו יקים ממשלה לאומית שתחזק את הצביון היהודי, בני גנץ ויאיר לפיד יקימו ממשלת שמאל חילונית תוך הישענות על איימן עודה והמפלגות הערביות".

נתניהו נבחר לראשות הממשלה ב-96' אחרי כהונה כסגן שר החוץ. בני גנץ היה רמטכ"ל.
"נתניהו בא לתפקיד עם ניסיון דיפלומטי רחב ביותר והוא היה בחיים הפוליטיים משנת 88'. נתניהו בעשר השנים האחרונות הוא ראש ממשלה הרבה יותר טוב מאשר שהוא היה אז. אנחנו צריכים מנהיג שלצד ההנחיות הביטחוניות שהוא נותן יידע לנווט מול מנהיגות העולם כדי לחזק את מעמדה של ישראל. גנץ היה רמטכ"ל, הוא קיבל הנחיות וביצע אותן, אין לו ניסיון בקבלת החלטות וקבלת אחריות".

אם תגלה שבתוצאות האמת אין לכם 61 מנדטים ויבואו אליך מכחול לבן ויגידו, נמליץ עליך לנשיא או על יולי אדלשטיין או גדעון סער, תתנגד לזה?
"כל התזה הזאת על פיצול הליכוד והדחת נתניהו מופרכת, אלה דברים שלא יקרו לעולם. מה, הם מנהלים את הליכוד? הרי את כחול לבן הם לא יכולים לנהל. הם אומרים את זה כדי להסב את תשומת הלב ולהפיץ מסך עשן מכך שלבני גנץ אין סיכוי אפילו תיאורטי להקים ממשלה בלי תמיכת המפלגות הערביות. אני אומר באופן חד משמעי, הליכוד עם נתניהו, יש לנו ראש ממשלה מצויין שרוב הציבור תומך בו".

אם לא תהיה הכרעה, תעדיף מערכת בחירות שלישית או ממשלת אחדות?
"השאלה הזאת תיאורטית, אנחנו עכשיו במערכה, באמצע הקרב, כדי לקרוא לכולם לבוא ולהצביע. אם נתניהו ירכיב ממשלה הצד השני יתפרק כי אין לו דבק, זה רק אנטי ביבי. אני נוסע בשבוע הבא עם נתניהו לאו"ם, הנשיא טראמפ הודיע שהוא הולך לדבר איתו על ברית הגנה, הישג אדיר למדינת ישראל".