הבוקר (רביעי) מתעוררת ישראל לתמונת מנדטים מורכבת שלפיה לא לבנימין נתניהו ולא לבני גנץ יש את הרוב של 61 ממליצים להרכבת ממשלה. אחרי ספירה של 91.5% מהקולות עולה כי הליכוד וכחול לבן בתיקו של 32 מנדטים. גוש הימין עומד על 56 מנדטים, מנדט אחד יותר מגוש המרכז-שמאל. בנאומים שנשאו הלילה שני ראשי המפלגות, בנימין נתניהו אמר שדיבר עם כל ראשי המפלגות בגוש הימין ולא התייחס לאפשרות של ממשלת אחדות. בני גנץ הצהיר שאינו פוסל אף אחד ואמר: "נראה שעמדנו במשימה".

ביציאה מביתו אמר בני גנץ הבוקר: "אנחנו מחכים לראות איך יהיו תוצאות האמת ואיך היום הזה יתפתח. הרבה זמן היינו עסוקים בקמפיין, עכשיו הגיע הזמן לרוץ. נמתין עוד יום-יומיים ונאחל לעם ישראל ממשלת אחדות טובה ורצויה. המערכת תירגע טיפה ונצא לדרכנו".

יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, סיפר הבוקר כי שוחח אתמול בלילה בטלפון עם גנץ: "קיבלתי בלילה טלפון מגנץ. לא קבענו כלום, אנחנו נדבר שוב היום בלילה אחרי שנשב במוסדות שלנו בצהריים ונחליט על הכיוון שלנו. אנחנו רוצים להחליף את ממשלת נתניהו אבל לא בכיס של אף אחד. אנחנו, האזרחים הערבים, מנענו בקולות שלנו הקמת ממשלת ימין קיצונית בראשות נתניהו. אבו יאיר - להסתה יש מחיר".

על האפשרות שיכהן כיושב ראש האופוזיציה אמר עודה: "זה תפקיד מעניין וחסר תקדים לאזרחים הערבים. יש פה הרבה השפעה, גם ברמת התודעה. אנחנו ראויים לעמוד בראשות האופוזיציה, זו במה מאוד חשובה".

מאיר כהן מכחול לבן התייחס הבוקר לתוצאות האמת: "נעשה הכל כדי שגנץ ייכנס לבלפור, זאת משאת נפשנו. אני רואה תסריט אחד - ממשלת אחדות, אבל זאת בתנאי שבראשה יעמוד גנץ. אני אומר חד וחלק, לא נשב בממשלה שבראשה נתניהו. אנחנו רואים בבוקר הזה ניצחון גדול, אנחנו מאוד נחושים והתחלנו לנהל משא ומתן לממשלת אחדות".

כהן נשאל על האפשרות שלא גנץ ולא נתניהו יצליחו להרכיב ממשלה: "כולנו תמימי דעים שלא נלך לבחירות שלישיות. החיבור של המפלגות שרוצות ממשלה חילונית הוא חיבור משמעותי - אנחנו, ליברמן ואני מקווה שגם העבודה והמחנה הדמוקרטי. אלה מפלגות שרוצות לשנות את סדר היום ולכן נמצה את כל האפשרויות להקים ממשלת אחדות חילונית כמו שהתחייבנו".

עודד פורר, מספר שתיים בישראל ביתנו, אמר הבוקר לניב רסקין: "יש למדינה אתגרים ביטחוניים וכלכליים דרמטיים ולכן נדרוש ממשלת אחדות. אין שום סיבה לחכות לנובמבר או דצמבר, אפשר לעשות אותה מהר מאוד. הציבור רוצה ממשלת אחדות חילונית וליברלית. הנאום של גנץ אתמול היה מאכזב, הוא דיבר כללי ובלי שום מחוייבות".

על האפשרות שגנץ ונתניהו יקימו ממשלת אחדות בלי ישראל ביתנו אמר פורר: "ממשלה של 64 חברי כנסת היא לא ממשלת אחדות. אנחנו חושבים שאפשר להגיע לממשלה עם מעל ל-70 חברי כנסת שתעביר את חוק הגיוס, תסדר את נושא לימודי הליבה ומערכת היחסים בין הדת לאזרח ותפסיק את הכפייה הדתית".

יואב קיש מהליכוד מנה את הגורמים שהובילו לתוצאה של הליכוד: "ההתעקשות של בנט שלא להכניס את עוצמה יהודית פנימה, הריצה של הרשימה המשותפת בגוש אחד ואחוזי ההצבעה הנמוכים של הליכודניקים, אלה דברים שפגעו בנו". קיש הביע תקווה שנתניהו יצליח בכל זאת להקים ממשלה: "אני מקווה שהנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו. אחנו מקווים שיצטרפו אלינו מפלגות מהצד השני של המפה".

אביגדור ליברמן, יושב ראש ישראל ביתנו, הבהיר הבוקר כי לא קיימת שום אפשרות מבחינתו מלבד ממשלה רחבה עם הליכוד וכחול לבן. ליברמן פסל את האפשרות של מערכת בחירות נוספת: "לא יהיו 61 ממליצים על פיזור הכנסת". ליברמן הצהיר גם כי לא יישב הרשימה המשותפת ולא יתפשר על לימודי ליבה, חוק גיוס ומרכולים בשבת‎.