השר למשאבי מים ולהשכלה גבוה ומשלימה, זאב אלקין, התארח בתוכנית הבוקר והתייחס למשבר הקואליציוני ולהצעת החוק שתביא לדחיית התקציב המדיני. "אין סיבה ללכת לבחירות, חייבים למצוא פשרה. אני ממש לא הופתעתי מההחלטה שהתקבלה על ידי ראש ממשלה להיענות בחיוב לפנייה של צבי האוזר ויועז הנדל".

נהניתם בחיוב רק לקריאה הטרומית.
"
התשובה שלנו להאוזר והנדל הייתה שנתמוך בקידום החוק כמעט עד לשלב הסופי, עד להצבעה האחרונה במליאה בקריאה שנייה ושלישית. במקביל, בתקופה הזו, האוזר והנדל ינסו להביא הצעת פשרה שתאפשר לפתור את כל המחלוקות שיש כיום ביננו לבין כחול לבן ולהתקדם בעבודת הממשלה".

"הוויכוח על התקציב הוא לא רק סמנטי. במשרד שלי למשל עוסקים בחינוך בלתי פורמלי, כל תנועות הנוער וכו'. הפתרון בשבילם זה לאשר כמה שיותר מהר את התקציב של השנה הזו. לכן, זה משהו שהוא צו השעה. צריך לעשות את זה כמה שיותר מהר ולא לחכות לתקציב דו שנתי. במקביל, אם אנשי כחול לבן רוצים להתקדם מהר יותר עם האישור של תקציב של שנת 2021, גם את זה אפשר לעשות. אפשר למצוא פתרון".

כחול לבן אומרים שראש הממשלה רוצה בחירות.
"בסוף יש מבחן מציאות, הרי אם היינו רוצים בחירות היינו הולכים לבחירות כשהוקמה הממשלה הזו. הנתונים שלו בסקרים אז היו יותר טובים שעכשיו. לא רצינו בחירות והסכמנו להקים ממשלה במחיר לא פשוט מבחינתו ואותו דבר עכשיו. מי שנענה ראשון לפנייה של הנדל והאוזר זה הליכוד, לא כחול לבן".