השר לשעבר איוב קרא הפתיע אמש (שבת) כשחשף בטוויטר כי נמסר לידיו מכשיר חדש ומיוחד שמסייע לעצירת התפשטות נגיף הקורונה. "המכשיר נמסר לי ברוסיה כמחווה לפתיחת המרכז הכלכלי לשלום", התגאה קרא, "מדובר במכשיר לניקוי מי שתייה ואיזונם שהמציא המהנדס איבגני פרוטופובוב. הוא מסר לי אותו היום בסן פטרסבורג, בדרכי מחר לישראל".

מאז ההודעה סופג קרא ביקורת ברשת, כשרבים מגחכים על אמינות ויעילות המכשיר שקיבל. בשיחה עם "חדשות הבוקר" משדה התעופה בסנט פטרסבורג, השר לשעבר השיב לטענות המבקרים: "מדובר במהנדס רציני, הוא המציא פטנטים רבים ברוסיה. הוא הגיע עם המכשיר ואמר שהוא מתחייב כלפי כל העולם שהמכשיר הזה, בנושא מים, הוא הרמטי ויכול לתת פיתרון לקורונה", טען קרא, "זאת אומרת שאפשר לשתות ממנו מים בשקט, בלי בעיה".

קרא התייחס להשוואה בין מכשיר הקורונה לבין אמירותיו מלפני שנתיים לגבי הרובוט שיהיה מסוגל לחסל את ראשי חיזבאללה וחמאס: "עם כל הכבוד, גם בעניין הרובוט, צחק מי שצחק אחרון. אמרתי שרובוט ירוץ במנהרות של לבנון וצחקו, אבל אחרי שנתיים היו מנהרות והיה בהן רובוט. צריך להפסיק להתייחס לאנשים שאומרים שרק אלה מסביון, צהלה או קיסריה יכולים לדאוג לעולם ולהביא בשורות טובות לעולם, מספיק עם הגישה הגזענית האובססיבית הזאת ששמים אותך במקום בעייתי רק בגלל איפה שבאת".

אתה מאמין שהמכשיר הזה באמת יציל אותנו מהקורונה?
"עוד היום או מחר אבדוק את מה שאמר לי איבגני המהנדס עם גורמי מקצוע בארץ, ואם הכל נכון ובסדר, נתחיל לקדם את המכשיר לכל מיני מקומות. המרכז הכלכלי לשלום שאני עומד בראשו רוצה לעשות טוב לעולם ולנצח את הטרור ואת הקיצונים דרך כלכלה וטכנולוגיה".

פרופ' יורם לס, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, התייחס לעניין המכשיר: "בדיחה. הקורונה מדביקה בעיקר על תרסיס שאתה נושם או משטחים, הדבקה דרך מים לא קיימת בפועל", הסביר לס, "לכן הדבר הזה הוא נשק נגד משהו שלא קיים".