אחרי חודשיים שבהם ילדי הגיל הרך נשארו בבתים עקב משבר הקורונה, הבוקר (ראשון) חצי מיליון מהם חזרו למסגרות. עם זאת, בעקבות סכסוך בין משרד האוצר והעיריות לבין הסתדרות המורים, ייתכן שכבר בל"ג בעומר שיחול בעוד כיומיים, הילדים ייצאו שוב לחופשה. משרד האוצר דורש מהגננות והמורים לעבוד ביום זה, אך עובדי הסתדרות המורים מתנגדים.

"התנהלות משרד האוצר מול עובדי ההוראה שערורייתית", קבעה עדנה דוד, סגנית מזכ"לית הסתדרות המורים ב"חדשות הבוקר", "ביום שישי בצהריים הממונה על השכר שלח מכתב למזכ"לית באופן שערורייתי ומבזה - דרך הוואטסאפ, ובו הודיע שהוא מתכנן שהמורות והגננות יעבדו בל"ג בעומר והוא יתקזז ויתחשבן עם עובדי ההוראה על הימים מה-19 באפריל, כשבעצם הן עבדו לאורך כל הזמן הזה מהבתים".

על הטענה כי הסתדרות המורים לא 'נכנסת מתחת לאלונקה' בימי המשבר ובכך מקשה על המשק לחזור לפעילות מלאה, השיבה דוד: "אני לא רואה באף סקטור אחר שמישהו קם ונכנס מתחת לאלונקה, שבאים ואומרים 'אנחנו נעבוד בחינם'. על עבודת הגננות והמורות צריך לשלם, התרגלתם לנדבן אותן. החופשות של הגננות והמורים מעוגנות בהסכמים קיבוציים. לאחרונה המון אנשים מתעסקים בתנאי העבודה של המורים והגננות, אבל אם התנאים באמת כל כך טובים, איפה גדודים של אנשים שעומדים בתור ורוצים להיות מורים וגננות?".

הפרשן הכלכלי-פוליטי נחמיה שטרסלר התייחס לדבריה של דוד: "המשק במשבר איום ונורא וצריך להיכנס מתחת לאלונקה. יש מיליון מובטלים שלא יודעים אם יחזרו לעבודה ושהגיעו לפת לחם. אנשים הרוסים, בלי משכורת, יש להם רק הוצאות. היתרון הגדול של המורות והגננות הוא שתמיד יהיה להן לאן לחזור. יש קושי, אבל הן חוזרות. אם הייתם ארגון רציני הייתם נכנסים מתחת לאלונקה, נותנים גם את ל"ג בעומר וגם את יולי כדי להציל את המשק".

עו"ד אייל בן יהודה, יושב ראש הנהגת ההורים הארצית, הוסיף: "מי מנהל את המדינה הזאת כרגע? אנחנו דורשים לימודים מלאים בחודש יולי וביום שלישי בכל מוסדות החינוך חרף הצהרות ההסתדרות. ההסתדרות עושה עוול לציבור המחנכים בישראל. הם לא מוכנים לשיח אמיתי וכן עם פקידי האוצר. לא יעלה על הדעת שאתם הורסים עבודה כל כך קשה שנעשית להעלאת המעמד של המורים במדינת ישראל. מי ירצה להיות מורה כשזו ההתייחסות שלכם? היעדר הגמישות לא טובה לכם, היא רק הורסת".

עדנה, יש לפעמים תחושה בציבור שהאמירות שלכם מנותקות מעט מהמציאות.
"בזכות יפה בן דוד, שהיא מזכ"לית מאוד חזקה אבל גם מאוד ערכית, המורים והגננות נותנים ביולי תשעה ימי עבודה ללא תשלום. אף מגזר אחר לא נתן למשק את המתנה הזאת, למעלה מ-4 מיליארד שקלים. גננות אמרו שהן מוכנות להתנדב, יפה הודיעה שהיא לא תעצור אנשים שרוצים להתנדב. נסדיר את זה ונעגן את זה ביטוחית".