חיזורים אגרסיביים ובלתי פוסקים, מרדפים ברחוב ובכביש ופריצה לבית: בשש השנים האחרונות אילן ברדה, תושב הרצליה, סובל לדבריו מהטרדות מצד אישה שאינו מכיר ושמעולם לא הביע בה שום עניין.

"לפני שש שנים סיימתי אימון בחדר הכושר, יצאתי החוצה ומחוץ לשער המועדון חיכתה לי בחורה על עקבים גבוהים, לבושה בחצאית מיני ומעיל פרווה מוזר", שיחזר אילן ב"חדשות הבוקר", "היא ניגשה ושאלה איך קוראים לי והאם אני פנוי. עניתי שאני בזוגיות ושאני ממהר הביתה. למחרת היא חיכתה לי שוב וביקשה לצאת איתי לקפה. אמרתי שלא וחשבתי שנגמר הסיפור".

אבל בנקודה הזאת הסיפור רק התחיל ואותה אישה סירבה להרפות ממנו. "בימים הבאים היא רדפה אחריי מחוץ למועדון וזה גלש גם לנגיעות. היא התחננה, 'אולי תחבק אותי? אולי תנשק אותי?', דברים מאוד מוזרים", תיאר אילן, "הייתי חסר אונים, לא ידעתי איך להתנהג. מנהל המועדון שמע שאני במצוקה והזהיר אותה. זה הפך לגיהינום, בשלב מסויים הרחיקו אותה מהמועדון אבל זה עבר אליי הביתה".

היא פלשה לבית שלך?
"כמה פעמים היא נכנסה לגינה כי הדלת הייתה פתוחה. היא דפקה על החלונות וצרחה, 'אילן, אני אוהבת אותך, תתחתן איתי'. פעם אחת רכבתי על האופניים והיא חתכה אותי עם הרכב שלה. היו גם מרדפים ברחוב וצרחות. היא ניסתה לתפוס אותי ולנשק אותי, ניסיתי להרחיק אותה אבל למרות שהיא קטנטונת היא מאוד חזקה".

ההטרדות האלה קורות על בסיס יום-יומי?
"יש הפוגות, פתאום היא נעלמת לכמה חודשים ואז חוזרת. יום אחד, אחרי חצי שנה שלא ראיתי אותה והייתי בטוח שהיא יצאה לי מהחיים, סיימתי לעבוד בגינה, נכנסתי לתוך הבית לבשל ופתאום מצאתי אותה בתוך המטבח שלי. עפתי מטר באוויר. רק לראות את הפרצוף שלה שוב היה סיוט, זה מטורף לגמרי".

מי האישה שמטרידה את אילן במשך שנים? (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
"חיי הפכו לגיהינום". אילן ברדה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

משטרת ישראל עצרה את אותה אישה מספר פעמים, אך לדברי אילן, זה לא עזר במאומה וההטרדות נמשכות. גם את צו ההרחקה שהוצא נגדה, היא לא מכבדת. "יש לי רחמים אליה, אפילו פניתי לשופט והצעתי לממן לה טיפול פסיכיאטרי", סיפר אילן, "אני מרגיש חסר אונים, אין מי שייגן עליי. פנינו למשפחה שלה, הם אמרו שהם איבדו את השליטה עליה וסיפרו שמאז שהכירה אותי לפני שש שנים, משהו התחרפן אצלה בראש. מעולם לא נגעתי בה, נישקתי אותה או שכבתי איתה, מעולם לא היה שום דבר".

איך אפשר לנהל חיים נורמליים במצב כזה?
"בת הזוג שלי פוחדת ממנה, אמא שלי לא ישנה בלילות. זה ייגמר באסון, הטירוף הולך ומחמיר ומשטרת ישראל פשוט מזלזלת בי. לפני יומיים בבית המשפט היא השתוללה ורדפה אחריי. זאת סכנת נפשות, זה ממש מסוכן. המשטרה חייבת לעזור לי, האישה הזאת מזלזלת בצו בית המשפט. עוצרים אותה ומשחררים אותה מיד".

תגובת משטרת ישראל: "במהלך השנתיים האחרונות הוגשה במשטרה רק תלונה אחת ע"י המתלונן בהקשר זה. עוד באותו היום בו הוגשה התלונה בגין חשד להפרת צו הרחקה שקיים נגד החשודה, המשטרה עצרה אותה ובתום חקירתה הורה קצין משטרה על הרחקתה מהמתלונן למשך 30 ימים".