בגן טרום החובה בצפת מתקשים לחזור לשגרה, לאחר שביום שלישי השבוע התמוטטה הגננת האהובה ציפי אלגלי. לאחר שפונתה לבית החולים זיו שם נלחמו הרופאים על חייה, נקבע מותה הטראגי כשהיא בת 26 בלבד ולה שני תאומים קטנים בני שנה וחצי. ב"חדשות הבוקר" שוחחו היום (חמישי) עם רותם קושמרו, אמא לילדה בגן בו עבדה ציפי ז"ל.

"קיבלנו הודעה לטלפון: הגננת התמוטטה ומתה", שחזרה הבוקר רותם את הרגע בו קיבלה את הבשורה הקשה. "הייתי בהלם ולא הצלחתי לתפקד. הילדים לא ראו ממש את הרגע בו ציפי התמוטטה, הם היו בדיוק בארוחת הצהריים והיא יצאה החוצה מאחר וחשה ברע. מה שכן, הילדים הרגישו לחץ וחוסר וודאות אצל צוות הגן, שמן הסתם לא ידע ממש מה לעשות ברגעים הראשונים. כשניסיתי לדבר איתה על המקרה, הבת שלי בכתה: אני רוצה שהגננת ציפי תבוא מחר. ציפי הייתה דמות שאי אפשר לא לאהוב ולהיקשר אליה, כואב לנו מאוד".

ציפי להב, מטפלת משפחתית ומדריכת הורים המלווה את הגן מאז המקרה, סיפרה על דרך ההתמודדות: "גם אני בהלם מהמקרה הזה, הילדים רגילים להיות כל יום עם הגננת עד השעה חמש אחר הצהריים, והיא באמת דמות מטפלת מרכזית בחיים שלהם. ההתמודדות שלנו היא לאפשר לילדים לבטא את הרגשות שלהם דרך ציור ואמנויות אחרות, ובנסוף לתמוך משמעותית גם בהורים".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12