מרצ הולכת ומתרחקת מאחוז החסימה, כך אחרי ספירת 90.1% מהקולות. 105 אלף מתוך 465 אלף המעטפות הכפולות נספרו עד כה ושיעור ההצבעה למרצ ירד ל-3.153%. חסרים לה כ-30 אלף קולות כדי לחצות את אחוז החסימה.

יושבת ראש מרצ, זהבה גלאון, צייצה: "זה לא רגע קל עבורי, אבל זה עוד לא הזמן למסקנות ולסיכומים. יש לנו עד יום שלישי לעבור על אלפי פרוטוקולים של ועדת הקלפי כדי שכל קול ייספר. זאת ההזדמנות האחרונה שלנו לתקן".

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, התייחסה הבוקר לכוונת מרצ לעבור על פרוטוקולי ועדות הקלפי מרחבי הארץ: "זה בסדר גמור, לגיטימי וכך צריך להיות. כאשר אנחנו נמצאים במשחק פוליטי, כל אחד נלחם על מקומו. אין עם זה שום בעיה, אנחנו כאן ונעשה מה שצריך. אני די בטוחה וסמוכה שלא ימצאו ממצאים חריגים כלשהם, והתוצאות שנביא היום לקראת שעות הערב הן התוצאות שהתכוון אליהן הבוחר הישראלי".

באשר לאפשרות כי יחולו שינויים בתוצאות בתום ספירת המעטפות הכפולות, "אנחנו בוועדת הבחירות לא נוהגים לחשב את חלוקת המנדטים או שום נתון אחר עד לנתונים הסופיים, אבל הניסיון הראה במערכות הבחירות האחרונות שלמעשה התפלגות ההצבעה במעטפות הכפולות די דומה להתפלגות הארצית, כיוון שמדובר במגוון האוכלוסיה. לא מדובר כאן אך ורק על קולות החיילים כפי שהיה בעבר. זה משקף את אותה התפלגות".

בליכוד השמיעו טענות כנגד עדס, שלפיהן לא איפשרה לנציגי הסיעות לפקח על הליך הספירה עקב "חבל שחוצץ בין אזור הספירה לבין המפקחים". נציג הליכוד דרש מהמנכ"לית "להסיר מיידית את החציצה".

לדברי עדס, "לא שיערנו בנפשנו שסרט סימון כל כך דק וחסר משמעות יעשה כל כך הרבה רעש. לא אתייחס להתנהלות גורמים שניסו להפריע לסדר התקין של המבצע הזה. לשמחתי הם לא הצליחו כמובן. נמשיך לנהל את המבצע הזה באופן מקצועי, סדור וכמתוכנן, ונסיים אותו כפי שאנחנו יודעים לעשות".

מתי התוצאות הסופיות?
"אנחנו כרגע בעיצומו של מבצע ספירת הקולות, שהוא אגב המבצע הגדול ביותר שהיה אי פעם במדינת ישראל. בפעם הזו משתתפים במבצע כ-465 אלף מעטפות כפולות, מספר חסר תקדים. היקף מאוד רחב. סיימנו לספור כרבע מהמעטפות הללו, בהמשך היום ייספרו כל היתר ואני מקווה שעד שעות אחר הצהריים המאוחרות נוכל להביא את תוצאות הבחירות הכמעט סופיות. מקווה שעד השעה חמש או שש בערב נסיים את הספירה".