מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים כינסו אתמול (רביעי) מסיבת עיתונאים שבמהלכה הזהירו מפני ירידה דרמטית ביכולת שלהם לטפל בחולים השגרתיים, בגלל העלייה במספר חולי הקורונה הקשים. "מתוך 111 מחלקות פנימיות בבתי החולים, יותר מ-40% הוסבו למחלקות קורונה", תיאר פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית.

ד"ר ענת אנגל, מנהלת בית החולים וולפסון, דיווחה על הנעשה בבית החולים שלה בתקופה האחרונה. "אנחנו עם 55 חולים מאושפזים, מחצית מהם במצב קריטי וקשה", סיפרה ד"ר אנגל, "עדיין לא הגענו לשיא האשפוזים, אנחנו נערכים להגדלת היכולת שלנו לקלוט חולי קורונה. פתחנו את הבוקר עם מחלקות פנימיות מלאות, תפוסות של 120%-130%, וזאת משום שסגרנו שתי מחלקות פנימיות ומחלקות נוספות כדי לפנות צוותים ומקום למחלקות קורונה".

"נמשיך לקבל את החולים שיפנו אלינו וניתן להם את הטיפול המיטבי, זה מה שבתי חולים אמורים לעשות, אבל יכול להיות שזה לא יהיה הטיפול הכי טוב או אידאלי שאנחנו שואפים אליו", המשיכה מנהלת בית החולים וולפסון.

לפני חצי שנה באיטליה, צוותים רפואיים נאלצו להחליט את מי לחבר למכונות ההנשמה ואת מי לא. זה עלול לקרות גם אצלנו חלילה?
"מאוד מקווה שלא. הצוותים הרפואיים כבר שמונה-תשעה חודשים נמצאים תחת מאמץ מאוד קשה. זאת עבודה מאומצת פיזית אבל גם נפשית אל מול החולים, יש לזה השפעה. עם זאת, כרגע אנחנו לא במצב שלא נוכל לתת טיפול, כולל הנשמה, טיפול תרופתי וטיפול בנוגדנים מפלזמה של מחלימים. יש מספיק".

כבר עכשיו אתם ב-120% תפוסה, מה יקרה בחורף עם בוא השפעת?
"אנחנו מקווים שהשפעת תהיה השנה פחות קשה ונערכים עם חיסונים. נצטרך לתת מענה גם לנושא החורף, זה אכן מאתגר. אם כל שנה אנחנו מרימים דגל אדום על הנושא של עומסי החורף, עכשיו נוספה לנו גם הקורונה. זאת שנה מאוד מאתגרת מבחינת מתן הטיפול המיטבי".

יש תופעה שיותר ויותר אנשים שלא חשים בטוב נמנעים מלהגיע למיון מהחשש להידבק בקורונה.
"זה אכן קורה, בשבועיים האחרונים מאז שהוכרז הסגר אנחנו רואים ירידה בפניות. עם זאת, זה לא משמעותי, יש עדיין פניות למיון ואנשים מגיעים עם תלונות, גם עם סימפטומים של מחלת הקורונה וגם עם תלונות אחרות. אני מפצירה בכולם להמשיך להגיע אלינו, כל עוד אנחנו נותנים את המענה הזה".