החיילת הדס דהאן בסך הכל רצתה לחגוג את יום הולדתה עם חברתה הטובה שחר, ביום כיף שהוזמן מראש בספא במלון אורכידאה בתל אביב. אלא שבעת הגעתה לספא גילתה דהאן, שסובלת משיתוק מוחין, כי המקום אינו נגיש לנכים. כשביקשה להתלונן בפני צוות הספא על העניין, זכתה לדבריה ליחס מזלזל ופוגעני.

"קבעתי עם חברה שלי יום כיף בספא. לא אמרתי להם שאני נכה", סיפרה דהאן לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "בית המלון היה נגיש, אבל הספא לא. כשהגענו לספא באורכידאה יצאה אלינו מישהי ואמרה, 'מה זה? יש פה מדרגות, היא לא יכולה לעבור. זה לא קופת חולים פה'. אמרתי לה - סליחה, מה זאת אומרת? יש הרבה מקומות נגישים שהם לא קופת חולים. בכל זאת, אנחנו בשנת 2022. אמורה להיות הנגשה לנכים".

"עובדת הספא הוסיפה ואמרה שיכול להיות שהמטפל לא יוכל לטפל בי בגלל מצבי. אמרתי לה, איך זה יכול להיות? את יודעת מה מצבי? נכון, יש לי מוגבלות, אני נכה ברגליים, אבל אני עושה הרבה דברים מעבר לזה. היא ראתה אותי על הליכון והיה לה מאוד קשה לקבל את זה. לא בכל המקומות אני מרגישה רצויה. אני צריכה כל הזמן לחפש איפה נגיש, לשאול ולהדגיש שאני נכה. אני נוסעת במוניות ולצערי קורה הרבה שמוניות מגיעות אליי, רואות שאני נכה, מסתובבות ונוסעות. יוצא לי להתלונן, אבל מזלזלים בזה".

תגובת ספא אורכידאה תל אביב: "בכל הסניפים שלנו ניתן לבצע טיפולים מונגשים כמו שמצוין בהצהרת הנגישות באתר הרשת. כפי שגברת שחר ציינה בפוסט, היא בדקה את הצהרת הנגישות באתר הרשת רק לאחר ההגעה לספא, לכן לא ניתן פתרון מיידי. כפי שפורסם בהצהרת הנגישות יש צורך בתיאום מראש וידיעת הצוות במוגבלות במעמד ההזמנה. ישנו הסדר עם המלון לביצוע טיפולים בחדר מלון נגיש עקב צורת המבנה הקיים. אנו מתנצלים על עוגמת הנפש ונשמח לארח ולשרת את שחר והדס בכל עת".