הפגישה שנערכה אתמול (ראשון) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הוגדרה בהודעה המשותפת שהוציאו השניים בסיומה "עניינית וטובה". מיד אחריה, ערך נתניהו "כנס חירום" בגני התערוכה בתל אביב בהשתתפות חברי הכנסת מהליכוד שבמהלכו קרא לבלום את הקמת ממשלת המיעוט של כחול לבן בתמיכת הרשימה המשותפת. בנאומו, נמנע נתניהו מלתקוף את ליברמן.

מיקי זוהר, יושב ראש סיעת הליכוד ומי שנחשב למקורבו של ראש הממשלה, אישר כי הפגישה בין נתניהו וליברמן הייתה מוצלחת. "אפשר להסיק שהפגישה הייתה טובה מהנאום של ראש הממשלה, שלא אמר מילה רעה על ליברמן. אני מברך אותו על כך", אמר זוהר ב"חדשות הבוקר" והוסיף: "זו הדרך להקים ממשלה, באמצעות כך שליברמן יהיה איתנו בשיח פתוח ורציני. רק באמצעותו אפשר למנוע בחירות".

אלו זמירות חדשות. מה קרה בחדר המשא ומתן אתמול?
"לא הייתי בחדר ולכן אני לא יודע לומר, אבל מהרחשים שאני שומע ומהעדויות שמגיעות אלי, יש שיח פתוח ורציני שימנע בעזרת השם הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת, שמסוכנת מאוד למדינת ישראל. זה ימנע גם בחירות הרסניות ומיותרות באמצעות הקמת ממשלת אחדות או לחלופין, ממשלה צרה עם ליברמן. החרדים יצטרכו לעשות פשרות ולפעמים אפילו פשרות קצת כואבות, כמו למשל להעביר את חוק הגיוס".

אתה אומר שיש אפשרות שליברמן יחבור לגוש הימין ויקים ממשלה צרה?
"אסור לפסול את זה. ליברמן רואה שבצד השני בכחול לבן, אף אחד לא מנסה להקים ממשלה, להפך. מנסים להקים ממשלת שמאל קיצונית ומסוכנת כדי להדיח את נתניהו מכיסא ראש הממשלה, ולא מעניין אותם מה יהיו ההשלכות הביטחוניות של המדינה. ליברמן מזהה את זה ואני לא חושב שהוא רוצה להיזכר כמי שהקים ממשלה עם הרשימה הערבית המשותפת וכמי שנחשב לתליין של נתניהו".

לרוב הבוחרים שלך חשובה יותר ממשלת אחדות מלשמור על הבלוק שאתם לא מוותרים עליו.
"הבלוק הוא מבחינתו גם עניין של מילה. ליברמן לימד אותנו שמילה זו מילה, נתנו מילה ל-55 המנדטים הללו שאנחנו בלוק אחד, גוש אחד שהולך ביחד כדי להקים ממשלת ימין או ממשלת אחדות שיש בה את הסממנים הימניים שאנחנו מאמינים בהם. להדיר אוכלוסיות שלמות כמו שכחול לבן מנסים לעשות, כמו האוכלוסיות החרדיות או האוכלוסיות הדתיות, זה לא יותר מגזענות מיותרת".

אתה מעריך שיש אפשרות שגדעון סער יקח שליש מסיעת הליכוד ויתפצל?
"כל אדם שמוחו בראשו יודע שמי שיעז לערוק מהליכוד או לנסות לפצל את הליכוד יכול לחפש לעצמו מקצוע חדש, כי בפוליטיקה הוא בטח לא יוכל לעסוק יותר".