בניסיון אחרון - ואולי מאוחר מדי - להימנע מסגר בחגים, קבינט הקורונה החליט על שורת צעדים מיידיים ומחמירים במטרה לבלום את התפשטות זן הדלתא בישראל. בין הצעדים: התו הירוק יורחב ותישקל החזרתו של התו הסגול, חובת עטיית מסכות בחוץ בהתקהלויות מעל 100 איש וחובת בידוד להורים שילדיהם הקטינים התגלו כמאומתים. בממשלה בונים גם על התחסנות בני ה-60 פלוס במנת הבוסטר, בתקווה שמספר החולים קשה לא יאמיר.

אמש נודע כי ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, לא נכח באף דיון של קבינט הקורונה מאז הקמתו בממשלה הנוכחית. גורמים בממשלה האשימו כי לפיד מותיר את ראש הממשלה בנט "להתמודד לבדו עם גל התחלואה הנוכחי".

לפיד מצידו טען כי נציגים מטעמו נוכחים בישיבות קבינט הקורונה באופן קבוע, וכי רק בעלי תפקידים עם נגיעה ישירה לתחום צריכים להשתתף בדיונים הללו. "שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה, מפני שזה לא חלק מתחומי עיסוקו או התמחותו", טען ראש הממשלה החליפי, "אין לי צורך להיות שם כי ראש הממשלה המכהן מנהל מצויין את משבר הקורונה, בקור רוח ועם גישה מאוזנת".

הבוקר בשיחה עם נסלי ברדה, התייחסה לכך השרה לשוויון חברתי מירב כהן, חברת מפלגתו של לפיד. "יש חלוקת עבודה בין ראש הממשלה לראש הממשלה החליפי. סוכם ביניהם ששר החוץ מתמקד כרגע באתגרים המדיניים ובמדיניות החוץ של מדינת ישראל", טענה השרה כהן, "יש ביניהם רמת אמון מספיק גבוהה, כך שהם כל הזמן מתעדכנים".

"אני רוצה להזכיר מה היה לנו בקבינט הקודם - התכתשות בלתי פוסקת בין ראש הממשלה לראש הממשלה החליפי", המשיכה השרה, "אני לא חושבת שזה מודל יותר טוב. חלוקת גזרות ביניהם היא דבר מבורך. כמובן שהמלחמה בקורונה היא האתגר הגדול ביותר שמונח כרגע לפתחנו".

אתגר גדול, אבל יש תחושה שנרדמתם. לא עשיתם את הפעולות הנדרשות, והנה אנחנו שוב בשוקת שבורה.
"לקורונה אין 'תפריט' קבוע, היא מאוד מתעתעת. החיסון הנוכחי פחות אפקטיבי לזן הנוכחי ורואים את הבעיה הזאת בכל העולם. הקבינט עושה עבודה יפה שמאזנת בין הצורך לשמור על הבריאות שלנו לבין הצורך לשמור על העסקים. יש דברים שכן למדנו מהסיבוב הקודם, ברמת ההתנהלות מודיעים על הצעדים מספיק זמן מראש ונותנים זמן היערכות. הדיונים הרבה יותר יעילים, ולא מסתכלים על החרדים כאקס-טריטוריה".

ובכל זאת, הקבינט מעט מהוסס. לדוגמה, מדברים על זה שילדים כן יכללו בתו הירוק - אבל רק בעוד שבועיים.
"זה נדחה כדי להכין את מערך הבדיקות המהירות, כדי שנטל הבדיקות והעלות שלהן לא תושת על ההורים. אנחנו נותנים זמן היערכות ומאפשרים לציבור לעכל את זה ולהתכונן, וכך זוכים באמון הציבור".

בינתיים הקורונה משתוללת וסגר שוב על הפרק.
"הממשלה הזו קיבלה החלטה אמיצה והיא החיסון השלישי, אפילו שהעולם עדיין לא נמצא שם. נלקח כאן סיכון מחושב. אם נצא ונתחסן, נצליח להינצל מהסגר. זה מוצא אחרון. כל מי שמעל גיל 60, שייצא להתחסן. ההיענות היא מאוד יפה, יש כבר למעלה מ-280 אלף מבוגרים שהתחסנו. לעומת זאת, אצל ילדים מעל גיל 12 רק 50% התחסנו - זה הזמן לעשות את זה. יש מיליון איש שטרם התחסנו ואנחנו ממש תלויים בהם כדי להינצל מהסגר".