כוחות משטרה, לוחמי מג"ב וצה"ל, אטמו הבוקר (ראשון) את בית המחבל עלקם חיירי שרצח שבעה בני אדם בפיגוע בנווה יעקב בירושלים ביום שישי בערב. מהמשטרה נמסר כי הדבר נעשה, "לאחר קבלת האישורים הנדרשים ובהוראת הדג המדיני".

לאחר הפיגוע פרץ עימות פומבי בין השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לבין היועצת המשפטית לממשלה גלי ברהב-מיארה. בן גביר דרש לאטום את בית המחבל באופן מיידי, היועמ"שית ביקשה לבחון את הסוגיה. ההמלצות לאיטום הבית הוגשו בשעות הבוקר המוקדמות, אך היועמ"שית אישרה בשעות הערב.

בהצהרה לתקשורת אחרי הפיגוע תקף בן גביר, "קיבלנו החלטה לאטום את הבית על מנת לשדר מסר מאוד ברור. ביקשתי מהשב"כ חוות דעת ברורה והדברים האלה נחתו על שולחנה של היועמ"שית בשמונה בבוקר. ציפיתי ששעה אחר כך יהיה לנו אישור לאטום את הבית. לתדהמתי, עד לרגע זה היועמ"שית לא מאפשרת לנו לעשות זאת. בעיניי זה נורא, זה לא יכול להיות. זה לפגוע לא רק בי ובממשלה - אלא גם באזרחי ישראל".

חברו לסיעת עוצמה יהודית, צביקה פוגל, תקף הבוקר את היועמ"שית: "למהירות שבה אתה מגיב יש משמעות, אל מול ההסתכלות של הצד השני ואיך הוא בוחן אותך. בשמונה בבוקר השב"כ הגישו המלצות ליועצת המשפטית, לקח לה משמונה בבוקר עד עשר בלילה כדי להגיב. סליחה אם אני מצפה שתהיה יועצת משפטית אחרת, שתהיה מסוגלת משמונה בבוקר לתת תשובה כבר בתשע בבוקר".

"הייתי מפקד מרכז האש של פיקוד דרום, תקפתי אלפי מטרות. ישבו לידי יועצים משפטיים שנתנו לי אישור לתקוף כל מטרה. הם אמרו לי איך לעשות את זה, לא איך לא לעשות את זה", המשיך פוגל, "היועצת המשפטית היא בדיוק אותו דבר. אם הייתה רוצה שזה יתבצע מהר יותר, זה היה מתבצע מהר יותר. מותר לי לדרוש את זה ממנה. אם היועמ"שית לא תעמוד בסטנדרטים, אולי נצטרך למצוא מישהי אחרת".

אחרי הפיגוע העלת סרטון שבו קראת "לפוצץ בלי למצמץ". מה הכוונה?
"חייבים לשנות את המציאות. אנחנו לא יכולים לחיות במציאות שביום שישי בערב, ערב יום השואה הבינלאומי, רואים כותרות בכל הערוצים על טבח בירושלים. אי אפשר לחיות עם זה. אני שמח שהקבינט התחיל ללכת בדרך. אני מנסה להוביל קו יותר התקפי. הסתמכתי על ארבעה דברים. הראשון זה סגר, מכל סוג שהוא - נושם, זמני, מקומי. השני זה הרס, כשאפשר אטימה לפני זה. השלישי, גירוש. הרביעי, סיכול. אסור לנו לשכוח שמי שמניע את השנאה וההסתה ברשתות החברתיות, במסגדים, באוניברסיטאות, זו עזה. הם חוגגים בשקט, בזמן שאנחנו נותנים לפועלים לצאת למדינת ישראל לעבוד ומאשרים כניסת סחורות".

בסוף, הסיפור זה לא עזה - אלא מזרח ירושלים. איך אתה מטפל בזה בתוך השכונות במזרח ירושלים?
"אנחנו מספרים לעצמנו כל הזמן שזה טרור בודדים, אבל לא, אלה חיילים של הג'יהאד והחמאס שמופעלים מרצועת עזה. מילת המפתח היא הרתעה. כדי להשיג את ההרתעה אתה חייב ליצור משוואה ברורה, שאנחנו לא מוכנים לחיות עם זה. אם יהיה סגר על שועפאט, יהרסו את בית המחבל, יגרשו את המעגל הראשון שלו, ובאותו הזמן יסכלו את הבכירים שמניעים את התהליך הזה, תיווצר פה משוואה. לצד השני יהיה ברור שאנחנו לא מתכוונים להמשיך לחיות במציאות הזאת. זה קשה, זה לא פשוט, אבל אנחנו יודעים לעשות את זה".

יש רף ציפיות גבוה מבן גביר, עכשיו כשהוא שר בממשלה. אתם כבר לא באופוזיציה.
"בן גביר לקח אחריות ואמר בצורה מאוד ברורה אתמול, שחובת ההוכחה עליו. דיברתי איתו, וחלק מהדברים שהושגו בקבינט הושגו בגלל שבן גביר ביצע הערכת מצב - בוודאי עם הכוחות שלו, אבל גם איתנו, חברי הכנסת. אם לא נתעקש על הדברים האלה ונוביל אליהם, לא נשיג את ההרתעה. אם איתמר לא יקבל את הכוחות שהוא צריך ואת הסיוע שהוא צריך, ובאמת יביא את זה לידי ביטוי, כנראה שנמשיך לדבר".