ההחלטה לשחרר הבוקר כ-1,000 אסירים בשל צפיפות בבתי הכלא התקבלה בתדהמה אצל קורבנות העבירות שאותם עבריינים שפגעו בהם יצאו עכשיו לחופשי. ב"חדשות הבוקר" שוחחו עם רינת לאון לנגה, מנהלת מקלט בויצ"ו שסיפרה איך התקבלה ההחלטה במקום עבודה.

"יש אצלנו שלוש נשים קורבנות אלימות שהבעלים שלהן משתחררים היום. הן קיבלו את הבשורה בהלם ובהפתעה גמורה, החרדה אצלן עלתה מאוד". המנהלת סיפרה כי אותן נשים בדיוק עמדו לצאת לחיים בקהילה בידיעה שיש להן עוד מספר חודשים להתארגן לפני שחרור הבעל המכה.

"עכשיו זה לא יוכל לקרות. הן הגישו תלונה במשטרה ועברו תהליך ארוך וקשה עד שהבעל נכנס לכלא, עמדו בחרדה גדולה מול הבעל המכה בבית משפט ובסוף, בכזו קלות הם משתחררים עוד לפני שהן השתקמו נפשית. לצערי אני חוששת שמה שיקרה עכשיו הוא שנשים יעדיפו לא להתלונן".

נסלי ברדה שוחחה במשדר גם עם תת גונדר רונית זר, ראש חטיבת התכנון של שב"ס, שהסבירה את ההחלטה. " זה שחרור מאולץ עקב חקיקה להרחבת המרחב לכל אסיר. פסיקה קבעה שכל אסיר יהיה זכאי ל-4 מטר רבוע במקום פחות מ-3 כיום. התהליך אמנם נכון אבל לא אפשרי כי שנים לא נבנו בתי סוהר חדשים ולכן מתבצע השחרור".

"חדשות הבוקר": א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12