ברהנו טגניה, כתב הפלילים של חדשות 12, סיקר ביממה האחרונה את שורת המחאות של יוצאי העדה האתיופית ברחבי הארץ, זאת בתגובה למותו של סלמון טקה מירי שוטר. בשיחה עם נסלי ברדה, סיפר טגניה כי בעוד שהוא מנסה למלא את חובתו העיתונאית ולשמור על דיווח ענייני ונקי, מבפנים הבטן שלו מתהפכת.

"זה מצב לא נעים, שני העולמות שלי מתנגשים. מצד אחד, יש את העדה שאני מלווה אותה מאז שאני פה, בחדשות. מצד שני, גם את המשטרה אני מלווה, לכן זה לא פשוט. שני הצדדים מתקשרים אלי, מדברים איתי, אבל אני באמת מנסה להיות ענייני. יש לי גיבוי ממערכת החדשות שאומרת לי, 'בשלבים האלה אתה לא כתב משטרה שלנו'.

"הציבור בישראל נחשף לזה רק כשיש מקרה קיצון, כמו זה של סלמון טקה זכרונו לברכה, אבל אני חי את העולם הזה. אני מקבל יום יום טלפונים מבני נוער, מצעירים, מאמהות ומאבות. זה לא פשוט. המפגש הזה בין המשטרה לבין צעירי העדה, הוא דבר קשה. יש לי שאלות לא פשוטות כלפי המשטרה. ועדת פלמור המדהימה, נתנה בפעם הראשונה כתב אישום חמור לכל החברה הישראלית ובמיוחד למשטרה. מה המשטרה עשתה מאז, חמש שנים? מדובר עכשיו על קצין סיור, מפקד, שנתקל באינספור מקרים, אבל באותו רגע, באותו הלילה, כל סל הכלים הערכיים שלו לא אמר לו: 'רגע, חכה'".

טגניה הביע חשש מפני הסלמה במחאת יוצאי העדה האתיופית ומהתנגשויות אלימות שילכו ויחריפו בין המפגינים למשטרה. "דיברתי עם אחד הצעירים בן העדה, הוא אמר לי, 'תשמע, מ-2015 עד עכשיו עשינו הפגנות מנומסות, ניסינו לפנות ללב הישראלי,למיינסטרים. מה קיבלנו? כלום. אף אחד לא הקשיב לנו'.

"אני חושש שאותם מראות סוערים שראינו ב-2015 ואותו זעם, הפעם זה ילך ויחמיר. הקהילה יוצאת החוצה, מראש הנקרה ועד אילת. אני אומר, אלוהים, תשמור עלינו. אני יודע שאנחנו, הדור שלי והדור שמתחתי, צריכים לעשות המון. אני מאוד אופטימי, אני לא מאבד את התקווה. תרצו או לא תרצו, זו המדינה שלנו. אף אחד לא עושה לנו טובה. כמובן שאנחנו נצטרך לעשות עוד יותר על מנת להשתלב, ויש המון צעירים שאכן משתלבים, בכל סקטור. אני תמיד אומר ככה, מדינת ישראל אלופה בלחלץ את היהודים שלה מהמקומות הכי מסוכנים ונידחים, אבל לגבי הקליטה, שום דבר לא השתנה".