בעוד שבוע בדיוק ייפתחו הקלפיות ומפלגת תקווה חדשה, בראשותו של גדעון סער, עדיין עומדת לפי מרבית הסקרים על 9-10 מנדטים בלבד. בראיון לניב רסקין ב"חדשות הבוקר" טען סער, שמשוכנע כי הוא המועמד היחיד שיצליח להקים ממשלה חלופית אם נתניהו לא ישיג 61, כי תוצאות האמת יהיו שונות מתוצאות הסקרים.

"אנחנו בהתחזקות ורואים את זה גם במחקר הפנימי שלנו", טען סער, "אנחנו רגועים ובוטחים. יש לנו פעילות חזקה מאוד בשטח ונהיה הרבה יותר חזקים ממה שמראים כרגע הסקרים. הירידה לגמרי מאחורינו, אנחנו במגמה חיובית כרגע ונראה את זה ביום הבחירות".

לדברי סער, על אף שבסקרים יאיר לפיד גדול ממנו פי שתיים במנדטים וגם נפתלי בנט משיג יותר מנדטים ממנו, הוא היחיד שאיש לא פוסל כראש ממשלה. "אני מכבד את המועמדים האחרים, אבל תקווה חדשה היא האפשרות היחידה לעשות שינוי במדינת ישראל", טען, "את השלטון ניתן להחליף רק ממקום שנמצא ימינה מהמרכז, שם נמצא רוב הציבור ושם תהיה גם רוב הכנסת הבאה. אני יכול לעשות את ההסכמים והחיבורים הנדרשים, עליי אין פסילות מאף אחד. אחבר קואליציה רחבה מכל הקשת הפוליטית".

ועדיין, אם תעמוד בפני האפשרות של בחירות חמישיות או לשבת תחת לפיד, מה תבחר?
"אפעל בכל כוחי כדי שלא יהיו בחירות חמישיות. אם לנתניהו לא יהיה 61, אפעל כדי שתקום ממשלה חלופית בראשותי. אני יודע איך לעשות את זה, עשיתי את זה בעבר ואגלה יצירתיות כדי שזה יקרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Photo by Flash90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: Photo by Flash90

אחרי שמועמד תקווה חדשה עופר ברקוביץ הותקף בעת סיור בשוק מחנה יהודה, זאת בהמשך לעימות אלים שפרץ מחוץ לכנס המפלגה בין פעילי תקווה חדשה לפעילי הליכוד, ראש הממשלה גינה אתמול את האלימות אך כינה את סער "מועמד לא רלוונטי".

"זה גינוי? לקח לו 48 שעות כדי להתעשת ולגנות", תקף סער, "כל הנימה של נתניהו היא התנשאות, זלזול וביטול. פעם זה 'שאשא שאשא ופקה פקה' ופעם זה 'מועמד לא רלוונטי'. במקורות שלנו יש משפט יפה, 'אל יתהלל חוגר כמפתח'. הייתי ממליץ לראש הממשלה לעיין קצת במשפט הזה, הוא יכול להיות רלוונטי לגביו בקרוב מאוד".

מה אמור לחשוב אדם שמתלבט אם להצביע לך או לא, אחרי ששנים ישבת תחת נתניהו והגנת עליו?
"לא שיניתי את עמדותיי, אני עקבי מאוד. התמודדתי נגד נתניהו לפני למעלה משנה בפריימריז בתוך הליכוד. אני היחיד שקרא עליו תיגר ויצא מאיזור הנוחות של המפלגה שבה גדלתי כל חיי. עשיתי את זה מתוך אמונה שלא הייתה לי ברירה אחרת. הציבור מכיר אותי כאדם שעומד במילתו, שהוא עקבי, שמוכן לשלם מחירים על השקפתו. התפטרתי מהליכוד ומהכנסת כדי להוביל דרך חדשה ולעשות שינוי במדינת ישראל".

ואיך אתה מסביר את זה שבעבר עמדת לצידו?
"בעבר נתניהו היה נתניהו אחר. בתקופה האחרונה נתניהו מעדיף את טובתו האישית על פני טובת המדינה, וראינו את זה בהרבה מאוד מקרים לאחרונה כמו אי העברת תקציב המדינה וחוק ההסדרים. כאדם לאומי, אני לא יכול לתת גיבוי וללכת עם מי שמעדיף את טובתו האישית על פני טובת המדינה".

יאמר לך נתניהו - אני פועל למען המדינה. התקשרתי למנכ"ל פייזר בשלוש לפנות בוקר, הבאתי חיסונים, פתחתי את המדינה.
"כשלנתניהו היו הישגים כמו החיסונים או בנושאים אחרים, שיבחתי אותו ואני חושב שכך ראוי לעשות. יחד עם זאת, נתניהו נכשל כישלון חמור בניהול משבר הקורונה וחמור מזה, הוביל את ישראל לארבע מערכות בחירות בתוך שנתיים שעלו לאזרחי המדינה 15 מיליארד שקלים. כל אדם שאוהב את המדינה יותר משהוא אוהב את המשך שלטונו, היה זז הצידה ומאפשר למישהו אחר להוציא את המדינה מהמקום התקוע ולהזיז אותה קדימה".