דובר צה"ל התיר הלילה (רביעי) לפרסום כי גופתו של טירן פרו, תושב דליית אל-כרמל בן ה-17, נחטפה אתמול על ידי מחבלים מגדודי חללי אל-אקצא. פרו וחברו היו מעורבים בתאונת דרכים קשה סמוך לג'נין והועברו לטיפול רפואי בבית החולים המקומי.

תחילה דווח כי פרו מת שם מפצעיו, אך בהמשך סיפרו בני המשפחה המזועזעים כי המחבלים חטפו אותו מבית החולים כשעוד היה בחיים והרופאים נאבקו על חייו. הפצוע השני היה במצב שאיפשר את העברתו המוקדמת לישראל.

מאז האירוע החלו מגעים מול גורמי הביטחון הפלסטינים על החזרת הגופה לשטח ישראל. משפחתו של טירן נפגשה במהלך הלילה עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן. ראש העדה הדרוזית, השייח מוואפק טריף, שוחח בנושא עם מושל ג'נין ועם בכירים ברשות הפלסטינית.

רפיק חלבי, ראש מועצת דליית אל-כרמל, אמר הבוקר: "בוקר קשה מאוד. לא ישנו כל הלילה, אנחנו במשא ומתן עם הפלסטינים דרך הרבה מאוד גורמים: נציג האו"ם במזרח התיכון, מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן ועם גורמים פלסטינים נוספים, בתקווה שיקבלו החלטה אנושית. יש כאן עניין הומניטרי לחלוטין".

"הנער הזה הוא נער תמים, שאהב את החיים, אין לו שום קשר לא לצבא, לא למלחמות, לא לשנאות. הם פשוט הלכו לקנות אוזניות והייתה להם תאונת דרכים. בשעה 23:00 הלילה הגענו איתם לסיכום ופתאום זה שוב התפוצץ. דיברתי עם אלוף עליאן לפני קרוב לשעה, אני מקווה מאוד שהשכל הישר יגבר ויחזירו אותו".

"השייח טריף דיבר עם מושל ג'נין, אפילו עירבנו את חבר הכנסת אחמד טיבי עם המכרים שלו בג'נין וברשות הפלסטינית. הכל כשיר, אנחנו מנסים את כל הדרכים האפשריות כדי להחזיר את הגופה לדליית אל-כרמל ולישראל. אין לנו שום גבולות, חוץ מגורמים שאנחנו לא יכולים להגיע אליהם".

צעיר נחטף בגנין
התאונה בג'נין שבה נחטפה גופתו של הצעיר

מה מושל ג'נין אומר?
"מושל ג'נין מדבר עם האלוף עליאן וצה"ל. צה"ל עוקב אחרי המקרה הזה ומנסה בכל הכוח. האלוף עליאן לא נרדם הלילה אפילו דקה אחת, כל הלילה עוסק בנושא. אנחנו מדברים עם גופים שלא מכירים אותם, גדודי אל-אקצא זה לא גוף שיש לנו יכולת לנהל איתו משא ומתן, לכן אנחנו סומכים על הגורמים המקצועיים שיש לנו קשר איתם".

ספר על השתלשלות האירוע.
"בשעה 09:30 בבוקר קיבלתי טלפון מעורך דין שיש לו קשר עם אנשים שהם לקוחות מג'נין. הוא אמר לי שיש תאונת דרכים ושמעורבים בה שני אנשים מדליית אל-כרמל, שני צעירים. הפעלתי את הצבא שלא ידע כי הייתה תאונת דרכים. בחור אחד שמצבו יותר טוב הוטס לרמב"ם והשני, פרו, מצבו היה לא יציב ונשאר בבית החולים אבו סינא בג'נין. ניסינו לשלוח רופא, אף רופא לא הצליח להיכנס לשם כדי לנסות לסייע. מצבו הידרדר כל היום, עד שנפטר בשעות הערב המאוחרות. זה נער קסום, תלמיד תיכון שהיה לפני בחינות הבגרות. כל כך כואב ועצוב".

מה עובר על המשפחה ברגעים האלה?
"אבא שלו ואחיו נסעו מיד לג'נין, אחר כך דודו ועוד כמה מחבריו. אי אפשר היה להטיס אותו לרמב"ם מסיבה פשוטה, מצבו היה כל כך לא יציב שזה היה בעייתי. כל תזוזה הייתה יכולה לסכן את חייו ולכן נשאר בג'נין. לשמחתנו הרבה הצלחנו להוציא משם את אביו ואחיו, לפני שהייתה מהומה גדולה - אחרת לא יודע איזה אסון היה יכול להיות".