"יש לי שני ילדים קטנים בבית ואני כל הזמן חושב מה היה קורה אם היו דופקים בדלת או יוצאים למסע הרג במושבה. אם נשים את הנזק הכספי למטע בצד, לפחות התחושה היא שיש על מי לסמוך במערכת הצבאית, שיוזמת". כך סיפר הבוקר לבב ויינברג, חלקאי ממטולה ל"חדשות הבוקר" על תחושתיו. בשטחו של לבב אותרה מנהרת חיזבאללה, בתוך המטעים בהם הוא עובד מדי יום.

"אנחנו מנסים לשמור על שגרה כדי שלא יבינו בצד השני שקורה משהו", סיפר לבב על המציאות המתוחה. "רוב המטעים שלי הם על גדר המערכת, אני נמצא שם כל יום. לא זיהיתי סימנים כלשהם בשטח, אבל הצבא בא, חשף והראה שיש, אז אני חושב שאפשר לסמוך על צה"ל והפעילות שלו. אין אפשרות אחרת".

"מפחיד לחשוב שיבואו אליך הביתה, התעוררנו למציאות חדשה", הוסיף החקלאי, שביתו והשטח שלו נמצאים מאות מטרים מהגבול. "לא מזמן סיימו לבנות פה חומה שנתנה לנו תחושת ביטחון, באיזשהו מקום התחושה הזו התנפצה אבל עדיין יש לנו אמון במערכת הצבאית. למטע שלי נגרם נזק כבד ועוד אי אפשר להביא שמאי ולקבל הערכה מדויקת".

דובי אמיתי, תושב המושבה מטולה המשמש גם כנשיא התאחדות האיכרים בישראל, התראיין גם הוא הבוקר לתוכנית יחד עם לבב ויינברג, וסיפר: "בוודאות, צה"ל עוקב כבר ארבע שנים אחרי סיפור המנהרות. הגיע הרגע בו החליטו לעבור מפעולה נסתרת לגלויה, וזה נעשה בצורה ראויה. "אני מצדיע ללוחמים כאן בשטח, אנחנו נותנים להם גב ככל שידרש. חשוב לנו לומר, יש פה נזקים במיליונים לחקלאים, אני קורא לשר האוצר להגיע למטולה, לראות מה קורה פה ושלא יחזור פה המקרה של חקלאי הדרום, שנאלצים לרדוף אחרי הפיצויים".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12