אלפי תושבים שהגיעו אמש (ראשון) לפסטיבל "לייב שדרות" בעיר שדרות שבעוטף עזה, נמלטו מהמקום אחרי שהופעלה אזעקת צבע אדום בעקבות מטח רקטות שנורה מרצועת עזה. מהומה גדולה התפתחה במקום ומשפחות שלמות מצאו את עצמן בורחות בבהלה ומחפשות אחר מרחב מוגן. בתגובה לירי מעזה, צה"ל תקף מספר יעדי טרור במתחם הצבאי של החמאס בעזה.

דוד ביטן מהליכוד תקף ב"חדשות הבוקר" את החלטת גורמי הביטחון לאשר את קיום האירוע בשדרות בזמן המתיחות הביטחונית בדרום ובצפון: "האירוע הזה מאוד בעייתי, אני באמת לא יודע למה כוחות הביטחון אישרו אותו במתיחות הקיימת. זו הייתה טעות לאשר את האירוע, לא היו צריכים לעשות את זה. המתח הוא מאוד גדול".

האם מדיניות ההכלה נכשלה? חמאס קובע את הטון.
"היא לא נכשלה במובן הזה שאנחנו מחוייבים לעשות מאמץ כל הזמן. יש מבצע מוכן, ברור שיהיה מבצע ולכן הצבא מתכונן. אנחנו נקבע את העיתוי, לא הם. ראש הממשלה מחוייב לנסות להגיע להסדרה לפני מבצע. תוצאות של מבצע כזה הן בעייתיות מאוד, גם מבחינת הרוגים בשטח וגם מבחינות אחרות. הבעיה המרכזית היא שאין למי למסור את עזה. אם יכולנו למסור אותה לאבו מאזן או למצרים אז יש טעם בפעולה".

אז אתם לא באמת רוצים מבצע בעזה אלא הסדרה.
"אתה יודע מה עמדתי על הצבא והשב"כ בקבינט. אני לא רוצה לחזור על זה, זה לא מתאים עכשיו. הם היועצים של הקבינט".

עד כמה אנחנו קרובים לדעתך לעימות בדרום ובצפון?
"אני חושב שאנחנו מאוד קרובים לעימות כולל. האירוע אתמול לא קשור לעזה, הוא קשור לאיראנים".

עמיר פרץ הוריד אתמול את השפם והכריז שלא יישב בממשלת נתניהו הבאה. אתה מאמין לו?
"היו הרבה דברים שנאמרו במהלך מערכת בחירות ובסוף זה לא קרה. אני מכיר את עמיר, אני לא רוצה לפגוע בו. החלטתי לא לתקוף אותו ולא לקלקל לו כלום. שיהיה בריא, שיתמודד ונראה מה יהיה. הם אומרים שהם מפלגה חברתית ועם כל הכבוד, מפלגה חברתית לא יכולה לעשות את זה מהאופוזיציה".

אתם בונים על עמיר פרץ להרכבת הממשלה?
"לא, יהיו לנו 62 מנדטים. עשינו את זה גם ב-2015. אני לא מאמין לסקרים הקיימים, הם תמיד לא לטובת הליכוד ולא לטובת הימין. אני לא יודע מאיפה כחול לבן מקבלת את הקולות, זה רק אנטי-ביבי, הם לא עושים כלום".