אתמול (חמישי) השרים התכנסו ואישרו שורה של מגבלות משמעותיות על ערים בהן התחלואה הגבוהה ביותר, וביום שני יחל סגר בערים האדומות, ובניהן גם בני ברק. ראש העיר אברהם רובינשטיין, הסביר הבוקר ליואב ומרב את עמדת התושבים בקשר לסגר, והקושי שיהיה לו לשנות אותה הפעם.

"אם בסיבוב הקודם בגל הראשון שיתפנו פעולה באופן מלא עם הרשות הממלכתית, הממשלה והמשטרה, אני לא חושב שהציבור יסכים הפעם", הסביר ראש העיר. "אתמול הממ"ז דודו ביתן התקשר אלי ואמר לי שאנחנו צריכים לשתף פעולה, אמרתי לו שאני לא חושב שיהיה לי מנדט ציבורי הפעם לעבוד איתו. אני חושב שמהילד הטוב, החמוד והמתוק, אני איאלץ להפוך לילד הרע. הציבור לא מקבל את זה".

רובינשטיין הסביר כי בכל מדינת ישראל יש עלייה בתחלואה, ולהטיל סגר על בני ברק ולא לדוגמא גם על שכנתה רמת גן, זה מיותר. "בעיר שלנו לא עולים יותר בתחלואה מאשר היחס של כל המדינה. בני ברק היא בערך שלושה אחוזים מתושבי מדינת ישראל, החולים אצלנו בוא נאמר הם חמישה אחוזים. שני אחוזים יותר מהיחס הכללי של תושבי מדינת ישראל שקצת חולים. לפני חודש היה לנו מעל ל-2,000 חולים מאומתים, עכשיו אנחנו פחות מ-1,000. העיר שלנו יורדת בכמות התחלואה".

רוני גמזו (צילום: החדשות 12, החדשות12)
"אני מסכים שצריך לפטר את רוני גמזו" | צילום: החדשות 12, החדשות12

"אחד הפרמטרים לעיר אדומה היא כמות חיוביים גדולה ביחס לבדיקות, אז אני אמרתי שיעשו כמה שיותר. אם רוצים שיהיו הרבה בדיקות שליליות אז אומרים לנו לשקר. כדי לקבל בדיקה בן אדם צריך להתקשר לרופא שלו ולהגיד שיש לו תסמינים, אנחנו מציפים את העיר בבדיקות".

שמענו דיווחים שהרב קנייבסקי אומר לתלמידים שלו לא להיבדק.
"אנחנו ראשי הערים לא אנשים שיכולים לעשות לבד בעיר שלנו, אנחנו מתייעצים, מקבלים את ההוראות מהרבנים מהאדמו"רים. שאלתי את הרב קנייבסקי האם לעשות מבצעי בדיקות, כי הציבור פחות ישמע לי ויותר לו, והוא אמר לי שכן. ואנחנו עושים את זה. הבטיחו לנו אתמול 900 בדיקות נוספות לאלו של הקופות חולים, עשו רק 300 אז זאת תקלה. שבוע הבא אנחנו מקווים לעגל פינות ולדלג על התקלות".

אתם תסרבו להיות בסגר?
"אני, אברהם רובינשטיין, ילד טוב שומר חוק בצורה מלאה. אם הציבור יקבל את הילד הטוב כמנהיג ציבור? לא יקבל. אני שומע כמוכם, הציבור זועם וכעוס. בכל המדינה לא רואים נופלים, בפרט שבעיר שלנו אין צורך בסגר, זה מיותר".

יש לכם בעיה עם הפרויקטור רוני גמזו?
"יש בעיה עם האמירות שלו, והצביעה שלו. הוא התבטא על הרב קנייבסקי באופן לא ראוי בלשון המעטה, והעיתונות החרדית התייחסה לזה בחומרה גדולה".

תסכימו לעבוד עם גמזו?
"עכשיו חברי הכנסת החרדים שאני חלק מהמנגנון הזה, כתבו לראש הממשלה לפטר את גמזו ואני מסכים עם זה. אני חלק מהממסד".

"אני משפיע על התושבים שלי כשיש לי מסרים ברורים", סיים ראש העיר את השיחה, "עכשיו המסרים שלי מבולבלים אז אני מפסיק להנהיג. אנחנו לא מדינה קומוניסטית או מדינת עולם שלישי, אנחנו במדינה דמוקרטית והתושבים שלנו אינטליגנטים. הציבור לא שומע לי כמו עדר, הציבור בוחר ובודק אותי, ואם אני אומר דברים משונים הם לא מקבלים אותם".