בעקבות העלייה הדרמטית במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל בעת האחרונה, שר הביטחון לשעבר וחבר ועדת החוץ והביטחון נפתלי בנט מתח הבוקר (שני) ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה וקרא לנקוט בצעדים משמעותיים כדי להימנע מסגר כללי נוסף שעלול למוטט את המשק.

"הממשלה לא עושה את הפעולות הבסיסיות כדי למנוע סגר נוסף", טען בנט ב"חדשות הבוקר" והתריע: "בחורף הקרוב אנחנו ניגרר לסגר מלא של מדינת ישראל עוד הפעם וזה איום ונורא. זה אומר לסגור שוב חנויות, מסעדות ובתי עסק שנאחזים בציפורניים וגם ככה קשה להם. ממשלת ישראל מאבדת שליטה. אני קורא לה להתעשת, אנחנו בדקה התשעים. יש איזו שלומיאליות ואוזלת יד, נתניהו וגנץ לא בכיוון ולא מצליחים לקבל החלטות. אם הם לא יודעים לעשות את העבודה שיזוזו הצידה ויתנו לאחרים לעשות אותה".

בנט הזהיר מפני תרחיש שבו אלפים יבקשו להיבדק והמערכת לא תדע להתמודד עם כך: "בשיא החורף יהיו 100 אלף אנשים ביום שיפנו עם תסמיני שפעת וקורונה. אם לא נבדוק אותם, לא נדע למי יש קורונה ולמי יש שפעת ואז צריך לסגור את המדינה. זה לא או מובטלים או מתים, אפשר גם לשמור על הבריאות וגם למנוע אבטלה על ידי פעולות נחושות של הממשלה. מה שאותי מעניין זה ציבור העצמאיים, בעלי העסקים ומיליון המובטלים, הממשלה חייבת לאפשר להם לצאת לעבודה כדי שיוכלו להביא לחם הביתה".

אתה טוען שגנץ ונתניהו לא מבינים בכלכלה ולא דואגים לפרנסה של האזרחים?
"לא נתניהו ולא גנץ ניהלו אי פעם עסק. הם לא גייסו עובדים, לא נאלצו לפטר אנשים ולא הוציאו חשבונית. אני שואל את עצמי למה הם לא הופכים עולמות ודופקים על השולחן כדי לעשות את הדברים. הם לא אנשים רעים, אבל הם לא מבינים את המשמעויות. אם הממשלה תמשיך לא לעשות כלום נראה עלייה בהיקף ההידבקות, ואז ראש הממשלה יכנס מסיבת עיתונאים בשמונה בערב ויכריז שצריך לסגור כי הציבור לא התנהג טוב. לא זאת הדרך".

אתה מכיר את המספרים ויודע שעם פתיחת הרכבת, המופעים והמסעדות מספר הנדבקים עולה, לכן הממשלה נזהרת.
"זה היה נכון בגל הראשון כשלא הכרנו את הווירוס המוזר שהגיע מסין, אני הייתי ראשון התומכים לסגור את המדינה. עכשיו לקראת הגל השני בחורף, כשיהיו 100 אלף אנשים ביום עם תסמינים, זה כבר לא תירוץ, זאת לא השיטה. צריך לעבור מהפטיש שמכה וסוגר את המשק להרבה מאוד פינצטות שמאתרות רק את הנשאים ולשים אותם בבידוד. אנשים מתחננים להיבדק, לוקח שלושה-ארבעה ימים עד שבכלל שולחים אותם לבדיקה".